عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
حضور قلب در حرمين شريفين و خضوع هنگام زيارت. خواندن نماز تحيت يا احترام مسجد در مسجد النبي و ساير مساجد. استغفار زياد و ذكر گفتن هنگام تشرف به حرم. ايستادن يا نشستن رو به قبله در زمان دعا و زيارت از بايدهاي حج تمتع است
عقیق:وبلاگ «در سرزمين وحي» از خرداد ماه سال 1392 فعاليت خود را آغاز كرده است و از اين نظر يك وبلاگ باسابقه در اين حوزه محسوب مي‌شود. اين وبلاگ داراي قالبي ساده است كه ذكر «ياعلي مدد» در گوشه آن نقش بسته است.
موضوعات اين وبلاگ شامل؛ معرفي كاوران 12140 خوبي، اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت، گزارش تصويري و اطلاع رساني به اعضاي كاروان مي‌شود. در يادداشتي با عنوان «بايدها و نبايدهاي حج تمتع» مي‌خوانيم:«بايدها: 1-حضور قلب در حرمين شريفين و خضوع هنگام زيارت. 2-خواندن نماز تحيت يا احترام مسجد در مسجد النبي و ساير مساجد. 3- استغفار زياد و ذكر گفتن هنگام تشرف به حرم. 4- ايستادن يا نشستن رو به قبله در زمان دعا و زيارت. 5-توبه و اظهار ندامت از گناهان گذشته و تصميم بر انجام ندادن مجدد آنها. 6- kهايت استفاده ازكلاسهاي آموزشي روحانيون كاروانهاكه علاوه بربيان مناسك به توضيح اسرار ومعرفي اماكن و تاريخ آن سرزمين مي پردازند. 7-رعايت حجاب اسلامي در طول سفر و استفاده از پوشش مناسب.»
در بخش «نبايدها» اين يادداشت آمده است:«1-خروج از مسجد هنگام برپايي نماز جماعت.2-اختلاط زن و مرد در نماز جماعت. 3-عدم اتصال صفوف و نا هماهنگي در صفوف نماز. 4- پرهيز از اعمالي كه موجب انگشت نما شدن شود. 5- دست ها را پس از سلام نماز بالا بردن. 6- عبور از جلوي نماز گزاران. 7- نماز شكسته در نمازهاي جماعت خواندن. 8- پشت كردن به ضريح پيامبر (ص) و دعا خواندن. 9- قرآن بر زمين گذاشتن و دراز كردن پا به سوي آن. 10-خواندن زيارت با صداي بلند و صلوات فرستادن و گريه كردن با صداي بلند.»
در ستون سمت راست اين وبلاگ بخش درباره من، منوي اصلي، پيوندهاي روزانه، آرشيو مطالب، آرشيو موضوعي، برچسب‌ها، پيوندها، پيش بيني وضع هوا و دعاي فرج قابل دسترسي است.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://misaghehaj.blogfa.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌تواننداينجارا كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيزاينجارا كليك كنيد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین