عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
ائمه‌ اطهار(ع) دستگيره‌های نجات و راه‌های هدايت هستند كه هر كه به آن‌ها توسل پيدا كرد نجات يافت و به خدا رسيد و هر كه فاصله گرفت هلاك شد.
عقیق:يكی از مهم‌ترين راه‌های قرب‌ الی الله شناخت ائمه و تبعيت از اهل‌بيت(ع) و 14 معصوم(ع) است. اهل‌بيت(ع) از گوهرهای تابناكی هستند كه خداوند آ‌ن‌ها را برای هدايت بشريت و برای انسان‌سازی به كره زمين فرستاد و اين 14 نور مقدس، به خوبی از عهده اين امانت بزرگ الهی برآمدند.

ائمه‌اطهار(ع) هميشه نجات‌بخش انسان‌هايی بودند كه دوست داشتند در مسير مستقيم حركت كنند مخصوصا در اين قرن، كه شيطان‌پرستی و كفر و الحاد توسط ابرقدرت‌ها و استكبار جهانی اشاعه پيدا می‌كند، نور اهل‌بيت(ع) می‌تواند نجات‌دهنده باشد.

ائمه‌اطهار(ع) دستگيره‌های نجات و راه‌های هدايت هستند كه هر كه به آن‌ها توسل پيدا كرد نجات يافت و به خدا رسيد و هر كه فاصله گرفت هلاك شد. ولايت و امامت به معنای آن است كه بعد از رحلت پيامبر(ص) خداوند سبحان مردم را رها نكرد و امامان معصوم ولی و نور خدا در زمين بودند.

انسان‌های الهی وقتی ولايت الهی را در مقام بندگی و عبوديت پذيرا می‌شوند، احاطه تكوينی بر اشيا عالم پيدا می‌كنند. لذا عيسی مرده را زنده می‌كند، آتش در مقابل عبوديت ابراهيم سر تعظيم فرود می‌آورد و سوزانندگی را كه طبيعت آن است، از دست می‌دهد. سليمان با طيور سخن می‌گويد و كلام ريزترين حشرات را می‌شنود و جن و انس مسخر فرمان او می‌شوند.

اين‌ها همه اثر پذيرش ولايت الهی است. آنان كه از سوی خدا ولايتشان بر بشر لازم می‌‌شود، كسانی هستند كه همه حياتشان و ابعاد وجودی آنان متأثر از پـروردگار و عبودیـت او است. لذا خداوند به پيامبر گرامی می‌فرمايد «قل انَ صَلاتـی و نُسُكی و مَحيای و مماتی لله رب العالمیـن لا شريك له و بذلكَ أُمرتُ و أنا أولُ المسلمين، قُل أغَیـرَ الله ابغی رباً و هو رَبُ كُل شيئ؛ بگو ای پيامبر نماز من و شيوه زندگی من و حيات و مماتم از برای خدا است. پروردگاری كه مربی همه موجودات است و من در دعوت خود بر همين امر مأمورم تا بندگان را به عبوديت او دعوت كنم». سپس می‌فرمايند: «بگو آيا شما انتظار داريد كه من به غير ولايت پروردگار تمسك جويم و ربوبيت او را كه مربی همه عالم است ناديده بگيرم؟ اين انتظاری محال است».

اولين دعوت انبيا به ايجاد انفعال در بندگان برای پذيرش و انقياد ولايت الهی است و دعوت به اينكه «هنالك الولاية لله الحق» همه انبيا هدفشان ايجاد يقين به اين ولايت يا همان توحيد در عرصه نظر و عمل است. به دنبال اين ولايت، سير صعودی ولايت از بنده به سوی خدا آغاز می‌شود. لازمه پذيرش ولايت حق پذيرش ولايت رسول(ص) و لازمه پذيرش ولايت رسول(ص) پذيرش ولايت «اولی الامر حقيقی» است.


منبع: ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین