عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
هدف از تاسیس مرکز آموزش عالی حرم حسینی، تربیت نسلی توانا در زمینه تبلیغ و ارشاد می باشد تا بتوانند به شبهات دینی پاسخ گفته و به پرسش های مردم پاسخ دهند و معارف اسلامی را با روشی روزآمد به مردم عرضه کنند.
عقیق: آستان مقدس حسینی به تازگی یک مرکز تحصیلات عالی برای ادامه تحصیل عالی در علوم قرآنی تاسیس کرده است.
دکتر عبدالرسول الغفاری رئیس این مرکز اسلامی جهانی گفت: مرکز آموزش عالی آستان مقدس حسینی از مراکز برجسته قرآنی است که توانسته از توانایی جوانان و اساتید قرآنی استفاده کرده و از آن برای ارتقای سطح فرهنگی کشور بهره ببرد و علاوه بر آن با ارتباط با مؤسسات علمی و دانشگاه های دینی، نیروهایی برای تبلیغ و ارشاد تربیت کند.
وی افزود: یکی از ماموریت ها و اهداف این مرکز فرهنگ سازی و ارشاد و نهادینه سازی آگاهی و فرهنگ دینی و آموزه های اهل بیت(ع) در جامعه و ایجاد فضایی علمی مبتنی بر اندیشه اصیل اسلامی می باشد و بر این اساس بود که این مرکز آموزش عالی در 18 ذی الحجه 1434 هجری قمری تاسیس شد.
غفاری افزود: هدف و رسالت روشن این مرکز تربیت نسلی توانا در زمینه تبلیغ و ارشاد می باشد تا بتوانند به شبهات دینی پاسخ گفته و به پرسش های مردم پاسخ دهند و معارف اسلامی را با روشی روزآمد به مردم عرضه کنند.
وی خاطر نشان کرد این مرکز تحت نظر وزارت آموزش می باشد و 80 درصد کسانی که پذیرش می کند نوجوانان دارای مدرک ششم ابتدایی هستند و دروسی همچون فقه، عقاید، سیره پیابر و ائمه و اخلاق و علوم جانبی دیگری مانند روان شناسی، جامعه شناسی و کامپیوتر نیز در آن تدریس می شود








منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین