عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
آیت‌الله خراسانی عنوان کرد:
این مرجع تقلید گفت: افرادی که با مکتب اهل‌بیت(ع) مشکل داشتند با تشکیل این فرقه‌ها خواستند یک خط موازی با اسلام راستین ایجاد کنند.
عقیق:حضرت آیت‌الله سید محمد‌امین خراسانی، مرجع تقلید در گفتگویی با اشاره به پیدایش فرقه‌های نوظهور در دین اسلام اظهار داشت: در پیدایش مذاهب و فرقه‌های ضاله چند دلیل مطرح می‌شود که یکی از مهمترین آنها عبارت است از احساس خلع معنوی در مردم، هرگاه کسی مدعی بشود که می‌تواند با ایده‌هایی که دارد و برنامه‌هایی که ارائه می‌کند، یک مشکل معنوی را حل بکند که مردم دیگر احساس خلع معنوی نکنند، قطعاً آن فرد مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: متأسفانه برخی از مردم درک صحیح و شناخت عمیق از مبانی دین و ادیان توحیدی به خصوص از دین مبین اسلام و مذهب شیعه نداشته و به واسطه همین عدم شناخت، دشمنان سوء استفاده و دام هایی را ایجاد کردند و مردم نیز فریخته شعارهای جالب و جذاب آنها شدند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می‌کنیم که در کشور ما هم برخی از آن فرقه‌ها توانسته‌اند در سال‌های اخیر در بین گروهی از جوانان که آشنایی لازم و کافی با آموزه‌های اسلام و شیعه نداشتند را جذب خود نمایند.

وی اظهار داشت: دومین دلیل آن است که چندین موضوع از جمله قدرت طلبی، زیاده‌خواهی، حفظ موقعیت اجتماعی و  پرستش هوای نفس  همه دست به دست هم داده و باعث شده که فرقه‌های نوظهور به وجود آید و سومین دلیل، افرادی که با مکتب اهل بیت(ع) مشکل داشتند با تشکیل این فرقه‌ها خواستند یک خط موازی با اسلام راستین ایجاد کنند.

آیت الله امین خراسانی در پایان افزود: راه مبارزه با فرقه های ضاله، روشنگری، ارائه شناخت، استدلال، منطق و برهان است که باید از طریق رسانه‌ها و سایت‌های خبری حوزه قرآن و عترت گسترش و توسعه یابد تا جوانان و نوجوانان ما در آینده احساس خلع معنوی نکنند که باعث گرایش آنها به فرقه‌های نوظهور شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین