عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
یادواره اساتید اخلاق در حسینیه هنر
اساتيد بايد روحيه و خلق و خوي متربّي را بشناسند، براي مثال وقتي مرحوم خوشوقت قصد شركت در كلاس هاي اصول فلسفه و روش رئاليسم علامه را داشت، خود مرحوم طباطبايي ايشان را نهي كرده و فرموده بودند كه به درد شما نمي خورد، اين در حالي است كه همين موضوع براي افراد ديگر حتما مفيد بوده است.

به گزارش عقيق، استاد جاودان در مراسم گراميداشت ياد و خاطره آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني و آيت الله خوشوقت كه در حسينيه هنر برگزار شد به بيان مطالبي درباره اين بزرگواران پرداخته كه گزیده ای از آن را مي خوانيد .

- پاك بودن، استعداد كمال داشتن و برخورداري از استاد خوب در كنار تلاش و كار اخلاقي بسيار، از ويژگي هاي آيت الله خوشوقت بود .

- مرحوم خوشوقت حدود 6 سال در محضر آقاي برهان و سپس اساتيد ديگر بويژه علامه طباطبايي (ره) بوده است .

- اساتيد بايد روحيه و خلق و خوي متربي را بشناسند، براي مثال وقتي مرحوم خوشوقت قصد شركت در كلاس هاي اصول فلسفه و روش رئاليسم علامه را داشت، خود مرحوم طباطبايي ايشان را نهي كرده و فرموده بودند كه به درد شما نمي خورد، اين در حالي است كه همين موضوع براي افراد ديگر حتما مفيد بوده است .

- ما بايد موانع را از سر راه رشد و تعالي برداريم و حداقل آن هم اين است كه گناه نكنيم و اين يعني، ديگر خودمان مانع راه خودمان نشويم .

- ويژگي هر دو بزرگوار بنا به فرموده قرآن ( إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ . . . )، استقامت و ايستادگي در راه خداوند و در جهت رضاي او بود .

- آيت الله خوشوقت در سال هاي ابتداي انقلاب اسلامي مي خواستند ساختمان خانه ي خود را تجديد كنند و براي رسيدن آهن 2 تا 3 سال منتظر ماندند و هيچ وقت از جايگاه خود در اين مسائل خرج نكرده و مانند بقيه مردم زندگي مي كردند .

- پدر حاج آقا مجتبي را ديده بودم و برايم بسيار انسان شيريني بود . به مسجد بازار مي رفتيم و پشت سر ايشان نماز مي خوانديم .

- حاج آقا مجتبي در يك خانواده كاملا پاك تربيت شده و اولين درس ها را نزد مرحوم آقاي زاهد گذراندند .

- همه چيز با خواندن نمي شود، انسان بايد برود و استاد ببيند .

- مرحوم حاج آقا مجتبي طوري زندگي مي كردند كه اگر از هر كارشان سوالي مي پرسيديم، حتما دليل عقلي داشتند .

- اگر سر قبر بزرگان مي رويد به آن ها سلام كنيد .

- اگر انسان خوشبخت باشد، خوشوقت مي شود .

- در آخر هم به محضر هر دو بزرگوار عرض مي كنيم كه اگر دستتان به دامن اميرالمومنين (ع) رسيده، كه حتما هم همينطور است، در حق ما هم دعايي بكنيد .

به گزارش عقيق، در ابتداي مراسم میلاد عرفان پور از شعراي جوان به خواندن شعر در محضر استاد جاودان پرداختند .

سلسله جلسات حضور معمولا بصورت يك جلسه در هفته  در حسينيه هنر واقع در خيابان 16 آذر، نبش خيابان پورسينا با حضور اساتيد گرانقدر و شعر خواني شعرا برگزار مي شود .

انتهاي پيام //

گزارش: ميثم يعقوبي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
0
1
برای تمام آنهایی که از دنیا رفته اند چه در گذشته و چه در حال چه بزرگان و چه کوچکان برای همگی طلب آمرزش کنید چرا که بیشک اسیران خاک نیازی به سلام و سر سلامتی ندارند بلکه نیاز به مغفرت الهی دارند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین