عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
خدمتکار عنوان کرد
مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به مشارکت این معاونت در طرح 1449 و تدوین کتابی برای تبیین مفاهیم سوره مبارکه «یس» از تربیت 20 هزار قرآن‌آموز به منظور شرکت در این طرح قرآنی خبر داد.
عقیق:«مرتضی خدمتکار» مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به فعالیت‌های این معاونت برای طرح فراگیر قرآنی 1449 اظهار داشت: مأموریت اصلی معاونت قرآن و عترت ارشاد تبلیغی و ترویجی است به همین جهت ما کمتر به آموزش قرآن می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه در طرح 1449 برای هر دستگاه بر اساس مأموریتی که بر عهده دارد سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است، افزود: معاونت قرآن و عترت ارشاد 20 هزار حافظ را تحت پوشش این طرح قرآنی قرار داده است که برای تحقق وعده حمایتی خود در مؤسسات مختلف کلاس‌های حفظ سوره مبارکه «یس» برگزار کردیم.

 

خدمتکار به تدوین و چاپ کتاب طرح بزرگ 1449 قرآن کتاب زندگی اشاره کرد و گفت: از این کتاب چندین هزار جلد به چاپ رسید و در اختیار مؤسسات قرآنی قرار گرفت؛ البته منبع چهاردهمین آزمون کتبی قرآن و عترت ارشاد در رشته 1449 حفظ سوره مبارکه «یس» نیز همین کتاب است.

مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه 1449 یکی از کارهای آموزشی ما در کنار فعالیت‌های مؤسسات قرآنی است، خاطر نشان کرد: در تابستان کلاس های طرح 1449 برگزار کردیم که مؤسسات با برپایی آزمون شفاهی برگزیدگان را برای قرعه کشی در این طرح معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه طرح قرآنی 1449 فردا 18 شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: در اختتامیه به صورت نمادین قرعه‌کشی صورت می‌گیرد اما قرعه کشی اصلی زمانی که تمامی نهادها برگزیدگان خود را معرفی کنند، انجام می‌پذیرد.

خدمتکار با بیان اینکه آزمون کتبی حفظ سوره مبارکه «یس» 22 آبان‌ماه برگزار می‌شود، افزود: یکی از رشته‌های چهاردهمین دوره آزمون قران و عترت ارشاد به طرح 1449 اختصاص دارد چرا که ما معتقدیم باید این طرح در طول سال ادامه داشته باشد تا به نوعی انس دائمی با قرآن محقق شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین