عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل:
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي شب گذشته در مراسم سخنراني و مداحي حرم حضرت اباالفضل العباس(عليه السلام) نفس اماره را خطرناكتر از شيطان خواند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل با اشاره به اينكه كار شيطان فقط دعوت است افزود: شيطان برما سلطه اي ندارد و كارش فقط دعوت و وسوسه است و ما دعوت او را اجابت مي كنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرحيم توكل اظهار داشت: كار نفس اماره امر به اقدام كار منفي است و بين دعوت به كاري و امر به آن كار خيلي فرق است.
وي با بين اين مطلب كه خطرناكتر از نفس اماره بي خبري ما از حال آن است گفت: آيا در طول زمان عمر ما نفس اماره قوي تر و يا ضعيف تر شده است و ما در دو جا از حال آن با خبر مي شويم يكي در زماني است كه ديگر كاري از انسان بر نمي آيد چون كار تمام شده و فرصت از بين رفته است و مرگ فرا رسيده است.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي مورد دوم را زماني دانست كه انسان در بوته امتحانات قرار دارد كه البته همين امتحان از الطاف جليه خداوند متعال است كه ضعف ما را به خودمان نشان مي دهد تا بتوانيم در مابقي عمر جبران مافات را كرده و بتوانيم با ايمان درست به عالم آخرت رهسپار شويم.


منبع:حج
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین