عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
مسئول كتابخانه تخصصي و ديجيتالي بعثه مقام معظم رهبري گفت: نرم افزارهاي مورد نياز زائران بر روي گوشي تلفن آنان نصب مي شود.
عقیق:حجت الاسلام سيد حميدرضا حقيقي گفت: كتابخانه تخصصي بعثه مقام معظم رهبري با هدف تهيه كتب تخصصي مربوط به مناسك و موضوعات حج در حوزه هاي علوم و حديث، تاريخ، فقه و ... راه اندازي شده و آماده ارائه خدمات به زائرين محترم مي باشد.
وي با بيان اينكه علاقمندان مي توانند براي تهيه كتاب هاي مورد نياز خود به اين كتابخانه مراجعه نمايند گفت: تهيه كتب مرجع يكي از اقداماتي است كه صورت گرفته و زائراني كه نياز به اينگونه كتاب ها دارند مي توانند با مراجعه به كتابخانه نسبت به تهيه كتب مورد نياز خود اقدام نمايند.
مسئول كتابخانه تخصصي و ديجيتالي بعثه مقام معظم رهبري در ادامه با تاكيد بر اينكه به دنبال ايجاد دسترسي آسان زائران به كتاب هاي درخواستي هستيم افزود: با بهره گيري از مراكز تخصصي مختلف سعي كرده ايم در قالب كتابخانه ديجيتال اطلاعات مورد نياز زائران، روحانيون و مديران كاروان ها را در قالب نرم افزارهايي تهيه و در اختيار ايشان قرار بدهيم.
وي در اين زمينه افزود: به همين خاطر نرم افزارهاي مورد نياز به صورت رايگان روي گوشي افرادي كه تمايل دارند از اين اطلاعات استفاده نمايند نصب مي شود.
حقيقي همچنين اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته برخي كتب مورد نياز زائران در اختيار مسئولان فرهنگي كاروان ها قرار مي گيرد تا از طريق ايشان به زوار داده شود چرا كه برخي از زائران به علل مختلف امكان حضور در كتابخانه را ندارند و با اين طرح آنها نيز مي توانند به مطالعه كتب مورد علاقه خود اقدام نمايند.
وي گفت: در همين راستا لوح هاي فشرده اي نيز تهيه و در اختيار روحانيون كاروان ها قرار مي گيرد تا بتوانند به نحو شايسته در خدمت زائران سرزمين وحي باشند.
مسئول كتابخانه تخصصي و ديجيتالي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به وضعيت اينترنت عربستان گفت: سعي شده است براي زائران پژوهشگري كه نياز به اينترنت دارند اينترنت نامحدود در محل كتابخانه بعثه در اختيارشان قرار بگيرد تا بتوانند در اين سفر الهي به مسائل پژوهشي مد نظر بپردازند.
حقيقي به علاقمندي برخي زائران و كاروان ها براي ختم قرآن اشاره كرد و يادآور شد: كاروان هايي كه بخواهند ختم قرآن داشته باشند فرم هايي در اختيارشان قرار مي گيرد تا بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته اقدام به اين كار شود.
وي در خاتمه با اشاره به ساعات كار كتابخانه بعثه مقام معظم رهبري خاطرنشان ساخت: كتابخانه همه روزه از ساعت هشت صبح تا 13.30 ظهر و عصرها از ساعت 16 تا 20 در خدمت زائران مي باشد كه با توجه به استقبال حجاج پس از اين ساعات هم در خدمتگزاري به مراجعان آماده ايم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین