عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
تعدادی از هنرمندان عرصه سینما وتلویزیون به کمپین قرار زیارت پیوستند
عقیق:جمال شورجه:
جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون گفت: امام رضا(ع) متعلق به تمام جهان تشیع است و همه عاشاقان از سراسر دنیا آروز دارند در روز زیارتی مخصوص آقا علی بن موسی الرضا(ع) به حرم مطهر مشرف شوند.
وی با بیان این که علیرغم تشرف زیاد به حرم مطهر تا به حال توفیق زیارت در این روز را نداشتم، افزود: امیدوارم آقا امام رضا(ع) من را هم برای زیارت در این بطلبند.
شورجه که با شنیدن نام امام رضا(ع) منقلب شد افزود: اگر بتوانم در این روز مشهد باشم، حتما در کنار مردم به زیارت می روم تا از ثواب حضور در حریم رضوی بهره مند شوم.
وی که اشک اجازه صحبت کردن به او نمی داد، تأکید کرد: از مردم مشهد می خواهم در این روز به نیابت از من به زیارت بروند و سلام من را به امام مهربانی برسانند.

 اقبال واحدی:
اقبال واحدی، مجری و تهیه کننده تلویزیون با بیان این که زیارت امام رضا(ع) در هر روز سال مهم است، گفت: مردم ما اعتقاداتی دارند که بر اساس آن زندگی می کنند و حضور در حرم رضوی در روز زیارتی مخصوص آقا علی بن موسی الرضا(ع) یکی از این اعتقادات است.
وی توجه دادن مردم به زیارت حضرت رضا(ع) را امری مهم در ارتقاء معنوی مردم دانست و افزود: جلب توجه مردم به زیارت امام رضا(ع) به هر بهانه ای اثرات روحی و معنوی در زندگی مردم خواهد داشت.
واحدی با اشاره به این که حضور در حرم رضوی تنها با اجازه حضرت امکان پذیر است افزود: از مردم مشهد می خواهم در این روز از طرف من و همه مردم ایران که امکان حضور در مشهد و تشرف به حریم آقا علی بن موسی الرضا(ع) را ندارند، عرض ادب و احترام به ساحت مقدس این امام بزرگوار داشته باشند.

 رضا کیانیان:
رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون  با بیان این که همه روزهای سال مخصوص امام رضا(ع) است، گفت: همانطور که ارتباط با خدا روز و ساعت خاصی ندارد، بر اساس اعتقادات ما، ارتباط با هریک از ائمه معصومین محدود به یک روز خاص و یک ساعت خاص نمی شود.
وی ادامه داد: هر فردی که عاشق زیارت باشد از هرجایی می تواند به حضرت عرض ادب و ارادت کند و به زیارت آقا برود.
کیانیان افزود: از مردم مشهد می خواهم در این روز برای همه مردم دعا کنند و به نیابت از همه کسانی که مشتاق زیارت هستند، سلامی خدمت آقا علی بن موسی الرضا(ع) عرض کنند.

 فرهاد عظیما:
فرهاد عظیما، تولید کننده انیمیشن های پیام راشل کوری و نبرد خلیج فارس، گفت: در روایات به زیارت مخصوص امام رضا(ع) در روز 23 ذیقعده تأکید شده و مهم تر از زیارت رعایت آداب آن است.
وی با بیان این که مردم را باید به درک جایگاه زیارت متوجه کرد، افزود: باید مردم توجه کنند که چرا در روایات به زیارت امام رضا(ع) به اندازه زیارت امام حسین(ع) تأکید شده است.
عظیما ادامه داد: در این روز و یا هر زمان دیگر که بتوانم به زیارت بروم، برای همه مردم مخصوصا افرادی که امکان حضور در مشهد را ندارند، خدمت آقا امام رضا(ع) سلامی عرض می کنم.

محمدحسین جعفریان:
محمدحسین جعفریان، نویسنده  گفت: هزاران سال است مردم با اخلاص به زیارت امام رضا(ع) می رفته اند و نباید این شیوه خالصانه را دستکاری کرد.
وی با بیان این که تبلیغ یک روز برای زیارت مخصوص امام رضا(ع) می تواند در توجه مردم به زیارت موثر باشد، افزود: برقراری یک ارتباط قلبی با حضرت رضا(ع) نیاز به آداب خاصی ندارد و تنها با توجه دادن دل به سوی حریم رضوی می توان این ارتباط را برقرار کرد.
جعفریان ادامه داد: هر زمان که دلم برای زیارت حرم پر کشد و امکان تشرف نداشته باشم به پشت بام خانه ام می روم و به سمت حرم به امام مهربانی عرض ارادت می کنم و برای همه مردم دعا می کنم.

 مژده لواسانی:
مژده لواسانی، مجری تلویویزیون  با بیان این که همه مردم ایران توجه ویژه ای به روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) دارند، گفت: دل مردم ایران به شبکه های ضریح امام رضا(ع)  گره خوردهو روزهای ویژه مانند ولادت یا شهادت حضرت و یا روز 23 ذیقعده اشتیاق بیشتری برای زیارت نشان می دهند.
وی با اشاره به روایات مبنی بر تضمین اجابت دعا در این روز برای زائران حریم رضوی افزود: این روز از فرصت های ویژه ای است که خداوند در اختیار مردم قرار داده است.
لواسانی با بیان این که مردم مشهد نماینده همه مردم ایران در زیارت امام رضا(ع) هستند، تأکید کرد: از همه افرادی که در این روز فرصت حضور در حریم رضوی را دارند می خواهم برای من و همه مردم ایران دعا کنند و نایب الزیاره باشند.

 محسن حسنی کارگر:
روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) باعث وحدت مردم است
محسن حسنی کارگر، قاری بین المللی گفت: مردم از سراسر ایران در روز 23 ذیقعده با اعضای خانواده خود در مشهد و حرم مطهر حضور پیدا می کنند که نوعی وحدت را تداعی می کند.
وی با بیان اینکه برای زیارت نباید خود را ملزم به حضور فیزیکی کنیم، افزود: هرکار خیری که انجام می دهیم، می توانیم ثواب آن را به حضرت رضا(ع) تقدیم کنیم و همین امر یک نوع زیارت محسوب می شود.
حسنی کارگر ادامه داد: ترویج زیارت در تمام طول سال امری ضروری است و باید تبلیغات گسترده تری برای زیارت حضوری و غیرحضوری صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه مردم مشهد در این روز خاص به صورت نمادین و به نمایندگی از همه مردم ایران به زیارت می روند، افزود: هر زمان که به حرم مطهر مشرف می شوم از طرف همه کسانی التماس دعا گفتند، نایب الزیاره می شوم.

 محمود اکبرزاده: (مداح)
محمود اکبرزاده، مداح پیشکسوت اهل بیت(ع)  با بیان اینکه فضایل روز زیارتی امام رضا(ع) به صورت مفصل در مفاتیح الجنان وارد شده، گفت: در گفتار بزرگان دین جایگاه بلند این روز مورد توجه و تأکید فراوان است.
وی با اشاره به اینکه در روز 23 ذیقعده دل همه شیعیان از سراسر دنیا به سمت حرم مطهر رضوی پر می کشد، افزود: حضور زائران بی شماری که این روزها در مشهد به سر می برند به دلیل اهمیت این روز و شناخت مردم نسبت به آن است.
این مداح باسابقه اهل بیت(ع) ادامه داد: اگر در روز زیارتی امام رضا(ع) توفیق زیارت داشتم به نیابت از مقام معظم رهبری سلامی خدمت حضرت عرض می کنم و برای سلامتی و طول عمر ایشان دعا می کنم.

 حسین قانع: مداح
حسین قانع، مداح اهل بیت(ع)، توفیق زیارت امام رضا(ع) در روز 23 ذیقعده را در زندگی دنیا و آخرت موثر دانست و گفت: مردم ایران برای بهره گیری از این روز حساب ویژه ای باز می کنند.
وی با بیان اینکه حضور در حرم رضوی تأثیر بسیاری در زندگی معنوی افراد دارد، افزود: چشم امید شیعیان سراسر دنیا برای برخورداری از الطاف امام مهربانی به این روز است.
این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: اگر در این روز توفیق حضور در حرم رضوی و عرض ارادت به ساحت مقدس ولی نعمتمان آقا علی بن موسی الرضا(ع) نصیبم شد برای فرج آقا امام زمان(عج) دعا می کنم و به نیابت از مریضان عاشق خاندان اهل بیت(ع) زیارتنامه ای می خوانم.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین