عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
یکی از اساتیدو پژوهشگران حوزه، گفت: روحانیون سعی کنند در شب میلاد ائمه در کنار صحبت های دیگر خود چند نکته و شوخی های ائمه(علیهم السلام) را هم بیان کنند زیرا خیلی از ما افراد به این دید به زندگی ائمه(علیهم السلام) نگاه نکرده ایم.
عقیق: حجت الاسلام بیاتی امروز در جمع شرکت کنندگان دوره متمرکز آموزشی بدو تبلیغ مدارس با «روش کلاس داری» با بیان اینکه متاسفانه برخی از طلبه ها و روحانیون هنر خنداندن دانش آموزان و مستمعین را ندارند اظهار داشت: شروع کلاس هایی که طلاب و روحانیون برای تبلیغ در آنجا حاضر می شوند 4 فایده شامل تسهیل فهم مطلب در ذهن مخاطب، دور کردن ذهنیت های منفی که در جامعه نسبت به روحانیون وجود دارد، ایجاد حالت خودمانی بین مربی و فراگیر و رفع خستگی از مربی و دانش آموزان و مستمعین را دارد.

6 توصیه در طنز گفتن
وی با بیان اینکه طلاب در طنز گفتن باید 6 راهکار اساسی را مدنظر داشته باشند گفت: این راهکارها عبارت از جدید و نو بودن طنز، تناسب داشتن لطیفه با مطلب شما، بارتربیتی داشتن لطیفه ها، عفت کلام داشتن در لطیفه گفتن، توهین نکردن به قومیت ها، اکتفا نکردن به روایت صرف یک طنز و پرورش دادن آن می باشد.

روحانیون طنز دفاع مقدس را فرا بگیرند
استاد حوزه، به طلاب و روحانیون توصیه کرد: در خصوص دفاع مقدس طنز  اهتمام داشته باشند زیرا برای ترویج فرهنگ شهادت در ذهن بچه ها نیاز به برنامه‌های شاداب است .

راهکار های قوی شدن در طنز
حجت الاسلام بیاتی در خصوص راهکارهای قوی شدن در گفتن طنز گفت: سعی کنید برای نوشتن طنز با موضوعات مختلف دفترچه مناسبی را اختصاص دهید زیرا اگر طنزهای جالبی را که می شنوید را یادداشت نکنید سریع از ذهنتان پاک می شود، علاوه بر این باید  به مطالعه کتاب ها و نرم افزار ها و سایت های گوناگون که در زمینه طنز فعالیت می کنند اقدام کنید.

جای خالی کتب طنز در قفسه کتاب های طلاب
وی با بیان اینکه لازم است یک طلبه و روحانی در قفسه کتب خود کتاب های طنز را هم جای دهد یادآور شد: اگر کتاب طنزی در مجموعه کتاب های خود داشته باشید اعضای فامیل وقتی به قفسه کتاب های شما سری می زنند نه تنها ایجاد انگیزه ای می شود تا کتب دیگر شما را هم بخوانند بلکه دیدشان نسبت به روحانیون تغییر می کند.
وی خاطرنشان کرد: هرگز به خود تلقین نکنید که من نمی توانم لطیفه بگویم زیرا ناامید خواهید شد و برای تقویت خود در زمینه لطیفه گفتن ابتدا از محیط های کوچک مثل خانواده شروع و در ادامه در جمع فامیل و کلاس و... لطیفه بگویید.
وی تصریح کرد: افرادی همچون راشد یزدی و... را که برای بیان مطالب خود از زبان طنز بهره می جویند را الگو قرار دهید  

مردم را با ادبیات طنز ائمه آشنا کنید
این استاد حوزه علمیه قم از طلاب خواست تا مردم را با ادبیات طنز ائمه آشنا کنند و ادامه داد: سعی کنید در شب میلاد ائمه در کنار صحبت های دیگر خود دو تا از شوخی های ائمه را هم بیان کنید زیرا خیلی از ما افراد به این دید به زندگی ائمه نگاه نکرده ایم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین