عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
مراسم هفتگی هیئت روضة العباس(ع) با مداحی حاج حسین سیب سرخی
اگر کسی بر حسب ظاهر مؤمن و دین دار بود اما حجت زمان را نشناخت گمراه در دینش شده است. یعنی همه آن چه که دارد بی اثر است. پیامبر(ص) فرمود که اگر کسی امام زمان(عج) خود را نشناخت مردنش مانند مردن زمان جهالت است.

صوت مداحی


عقیق: مراسم هفتگی هیئت روضة العباس(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری  و مداحی حاج حسین سیب سرخی و کربلایی محسن فتاحیان برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام میرباقری را بخوانید:

_ زراره از امام صادق(ع) پرسید  برای درک عصر غیبت چه کنیم؟ حضرت فرمودند در آن عصر این دعا را بخوانید. این دعا برای نگهداری و تقویت ایمان بسیار مؤثر است. ما باید دغدغه نگران نبود امام زمانمان باشیم.« خداوندا توفیق شناخت خودت رابه من بده که اگر تو را نشناسم پیامبرت را نمی توانم بشناسم. خداوندا شناخت توفیق پیامبرت را به من بده که اگر این توفیق حاصل نشد امام و حجت بعد از پیامبر را نمی توانم بشناسم. خدایا توفیق شناخت حجت بعد از پیامبر را به من بده که اگر او را نشناسم گمراه در دینم شدم.»

_ اگر کسی بر حسب ظاهر مؤمن و دین دار بود اما حجت زمان را نشناخت گمراه در دینش شده است. یعنی همه آن چه که دارد بی اثر است. پیامبر فرمود که اگر کسی امام زمان خود را نشناخت مردنش مانند مردن زمان جهالت است.

_ شناخت حجت و امام زمان(عج) بسیار مهم است چون راه رسیدن به خدا یک راه ایمن و مصون از خطا نیاز دارد. راه رسیدن به خدا یک مسیر بدون پرتگاه از هلاکت نیاز دارد. خیلی ها در این مسیر می خواستند به خدا برسند ولی راه را گم کردند. برای رسیدن به خدا باید از مسیر حجت خدا و امام عصر(عج) که کاملاً امن هست باید حرکت کرد.مسیر و راه بسیار مهم است.

_ در عصر غیبت باید به سراغ نایبان امام عصر(عج)رفت چرا که آن ها تابلو و فلش های به سمت امام عصر(عج) هستند. متفکرین و مصلحین دنیا روی این فکر کردند که قلعه ای را معرفی کنند تا جامعه خود را در امان بدارند. راه کارهایی که متفکرین و مصلحین معرفی کرده اند چندین راه است.  اولین راهکار این است قانون را ایجاد کنیم . قانون که محکم شد مردم در امان می باشند. این یک راه و پیشنهاد برای حصار محکم می باشد.

_ راه دیگر برای این که  بخواهیم جامعه را از خطرات محفوظ نگه داریم نیاز به یک تربیت درست و صحیح داریم. راه دیگر این است که برای جامعه محفوظ و قوی نیاز به مردمی داریم که وجدان قوی داشته باشند. وجدان باعث می شود بسیاری از تخلفات در جامعه ایجاد نشود. راه دیگر این است که سطح دانش مردم را بالا ببریم. خیلی از خلاف ها از جهل مردم است.

_ همه این راهکارها می تواند برای یک جامعه سوغات خوبی را به ارمغان بیاورد ولی کافی نیست.قانون تا جایی می تواند جامعه را حفظ کند و بیش از آن کارآیی ندارد. مردم پشت پرده خلاف می کنند. تربیت خیلی عالی است ولی گاهی تربیت خانواده درست اما همیشه که در خانه نیست و محیط و دوستان هم تأثیرگذار می باشند. وجدان در جامعه اگر قوی شود تبهکاری از بین می رود ولی وجدان هم تا زمانی کارآیی دارد. سطح دانش جامعه اگر بالا برود مردم خلاف نمی کنند. ولی این هم تا جایی کارآیی دارد. امروز دنیا را با سوادان و دانشمندان به آتش کشیده اند. سواد و علم و دانش در جامعه خوب است ولی کامل نیست.

_ امام رضا (ع)  برنامه ای برای عالم تبیین کرده است که برای سعادت و خوشبختی است که هرکجای عالم و تحت هر شرایطی باشید و به این برنامه عمل کردید از گزند و آسیب محفوظ نگه می دارد. امام رضا(ع) فرمودند اگر در زندگی اعتقاد به خدا آمد تو را وارد قلعه محکمی می کند که هیچ خطری تو را تهدید می کند. جامعه ای که خدا باور شد و سؤآل عالم برزخ و فردای محشر را باور کرد که این به معنای تقوا است در این صورت دانش اثر می کند.

_ همان طوری که گناه و لغزشی که به چشم انسان نمی آید در روز قیامت به حساب می آید کار خیری هم که به چشمت نیامده باشد را برایت حساب می کنند. اعتقاد به خدا در زندگی ذره ذره می آید.آنچه ایمان را قوی می کند عمل است. وقتی باور قوی شد بیشتر عمل می شود. آنچه اعتقاد را تقویت می کند بندگی خدا و عمل صالح است. هر چه عمل صالح بیشتر شود اعتقاد بیشتر می شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
1
یه دونه ای حاج حسین
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین