عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: استقبال مردم در نخستین سال ملی شدن طرح رحله بسیار عالی بود و این استقبال نشان داد که اگر زمینه را مسئولان فراهم کنند، مردم از فعالیت‌های قرآنی به خوبی استقبال می‌کنند.
عقیق: آیین اختتامیه طرح ملی حفظ شبانه‌روزی چهار جزء قرآن کریم با عنوان رحله با حضور جمعی از شرکت‌کنندگان این طرح و مسئولان قرآن کشور در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این برنامه، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) طی سخنانی، این طرح را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: طرح رحله در راستای تحقق خواست مقام معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز شد که این طرح نوعی کوچ معنوی به سوی قرآن کریم است.
شاهسونی از شرکت 1500 نفر در طرح رحله خبر داد و گفت: این طرح با حضور 1500 برگزیده کار خود را آغاز کرد که 1200 نفر آنها تا پایان طرح کار را ادامه دادند و حافظ سه تا چهار جزء قرآن شدند، البته 200 نفری هم که تا پایان طرح با ما نبودند، یک تا دو جزء قرآن را حفظ کردند.
وی با اشاره به حضور پررنگ برادران در طرح رحله گفت: در امر حفظ قرآن همواره حضور بانوان پررنگ‌تر است و شاید برپایی چنین محفلی که حضور برادران از حضور خواهران پررنگ‌تر است بی‌نظیر باشد، البته استقبال خواهران از طرح رحله بسیار خوب بوده، اما ما ظرفیت پاسخگویی به این استقبال را نداشتیم. به هر حال، استقبال خوب آقایان از این طرح نوید می‌دهد تا در آینده بتوانیم بیشتر در خدمت برادران باشیم.
شاهسونی استقبال مردم در نخستین سال ملی شدن طرح رحله را بسیار عالی دانست و گفت: این استقبال نشان داد که اگر زمینه را مسئولان فراهم کنند، مردم از فعالیت‌های قرآنی به خوبی استقبال می‌کنند و مطمئن باشید مقام معظم رهبری هم تا آمادگی مردم را نبینند، نمی‌گویند 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کنید، پس قصور از من و امثال من است که زمینه را برای مردم فراهم نمی‌کنیم.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان از جذب 250 نفر از برگزیدگان طرح رحله در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن خبر داد و گفت: امسال 250 نفر از برگزیدگان طرح در 10 مدرسه شبانه‌روزی مشغول حفظ یکساله کل قرآن می‌شوند که جا دارد با گسترش این مدارس، افراد بیشتری را برای کل قرآن جذب کنیم و در سال‌های آینده میلیون‌ها نفر بتوانند به راحتی به حفظ کل قرآن مشغول شوند.
شاهسونی برگزاری چنین طرح‌هایی را سبب پایین آمدن جرم و بزهکاری در جامعه دانست و گفت: کسانی که در این طرح‌ها شرکت می‌کنند، تربیت قرآنی می‌شوند، پس این افراد بزهکار نمی‌شوند، پس سرمایه‌گذاری در چنین طرح‌هایی به نفع جامعه است.
وی با اشاره به اینکه طرح رحله سبب تحقق همکاری بین نهادها و مؤسسات قرآن شد، گفت: برگزاری این طرح، همکاری بین مؤسسات قرآنی و نهادهای مختلف را محقق کرد که باید این همدلی مؤسسات و نهادها را به فال نیک گرفت.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین