عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: براساس آیات قرآن، علم معیار ارزش و برتری است و درجات قرب به خداوند نیز در پرتو درجات علم است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان اظهار کرد: استادان دانشگاه دارای جایگاه رفیع بوده و نقش محوری در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند.

وی جایگاه علم در قرآن را بسیار با اهمیت دانست و افزود: براساس آیات قرآن علم معیار ارزش و برتری است و یا اینکه درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است که به این دو مهم به ترتیب درآیه‌های 15 سوره  نمل و 11سوره مجادله اشاره شده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان بیان کرد: براساس آیه 5 سوره علق نخستین معلم، خداوند و براساس آیه 22 سوره روم، درک اسرار نظام هستی مخصوص اهل علم است.

روحانی با اشاره به ویژگی هایی که برای عالم ربانی و دانشمند الهی در قرآن  ذکرشده است، بیان کرد: از منظر قرآن و براساس آیه های (7/آل عمران،28/فاطر، 109/ اسرا و 80/ قصص) چنین انسا‌ن‌هایی دارای ایمان و صاحبان عقلند، دارای خشیت و ترس از خدا هستند، اهل سجده و شب زنده‌داری هستند و اهل دنیا نیستند.
همچنین، رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم گفت: برگزاری جلسات ضیافت اندیشه فرصت بسیار خوبی برای کسب معارف اسلامی و اخلاقی و آمادگی جهت حضور در سال تحصیلی جدید بود.
عباس زراعت رمز موفقیت استادان را بعد از توکل به خدا، پشتکار دانست و گفت: اساتید سعی کنند از آغاز کار در دانشگاه یک برنامه 5 ساله برای خود تدوین کنند و در تبدیل وضعیت خود جدیت داشته باشند و در کنار کمیت‌گرایی به کیفیت هم بپردازند.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین