عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
مدیر روابط عمومی خانه مداحان با اشاره به راه‌اندازی دارالقران تخصصی این مرکز گفت: دارالقرآن خانه مداحان با هدف انس بیشتر مداحان با قرآن در شش حوزه روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، تفسیر، مفاهیم و زبان قرآن افتتاح خواهد شد.
عقیق:مجید طاهری مدیر روابط عمومی خانه مداحان، با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خانه مداحان گفت: مهمترین برنامه‌ قرآنی خانه مداحان، افتتاح دارالقرآن تخصصی است که در تاریخ ۲۵ شهریورماه جاری از ساعت ۱۷ در فرهنگسری خاوران افتتاح خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه درالقرآن خانه مداحان با حضور، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی کشور و جمعی از مقامات کشوری و پیرغلامان اهل بیت(ع) به همراه مادحین کشور برگزار خواهد شد.

طاهری با اشاره به فعالیت‌هایی که در این دارالقرآن انجام خواهد شد، گفت: فعالیت ها در شش حوزه روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، تفسیر، مفاهیم و زبان قرآن است که با هدف انس بیشتر مداحان با قرآن این برنامه‌ها انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی خانه مداحان در ادامه با بیان اینکه محل این دارالقرآن در ساختمان خانه مداحان است از برنامه‌های بسیج خانه مداحان گفت و افزود: بسیج خانه مداحان هم مانند سایر پایگاه‌های دیگر فعال است و برنامه‌هایش طبق برنامه‌های اصلی بسیج در حال انجام است.

وی گفت: انجمن ادبی خانه مداحان هم به صورت ‌هفته‌ای یک بار، شنبه‌ها از ساعت ۱۷ با حضور استادان حسین آهی، فراز، صالحی کوشا و استاد کوثر برگزار می‌شود. در این برنامه شاعران جوان به همراه اساتید اشعار خود را می‌خواننند و در انتها یکی از ‌پیرغلامان به مداحی و روضه می‌پردازد.

طاهری افزود: ترویج روضه‌های خانگی در قالب طرح بزرگ خانه‌های بهشتی، ترویج مداحی سنتی با فیلمبرداری و تدوین و نشر آن در فضای حقیقی و مجازی، سایت اینترنتی وگروه‌های اجتماعی مختلف جهت آگاهی‌های عمومی‌، پیگیری و عیادت از بیماران وکهنسالان جامعه مداح تا حد بضاعت، نظارت بر جوامع گوناگون مداحی استان تهران وکشور و رایزنی جهت رفع برخی از مشکلات‌، پذیرش عضویت و صدورکارت، تفاهم‌نامه‌های مختلف با مراکز گوناگون جهت دریافت خدمات رفاهی، برپائی تجمعات گوناگون سیاسی در مسیر منویات مقام عظمای ولایت و برپائی ایستگاه‌های مداحی از دیگر برنامه‌های خانه مداحان است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین