عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه سرانه قرآنی هر ایرانی کمتر از 10 هزار تومان است خواستار تلاش مسئولان، خانواده‌ها و خیران برای بالا بردن این رقم و خارج کردن مؤسسات و جلسات قرآنی از مظلومیت شد.
عقیق:«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در اختتامیه دوّمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی این جشنواره را نمونه‌ای از همت خیران در برگزاری فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: سه گروه باید توجه ویژه‌ای به امور قرآنی داشته باشند که خیران یکی از آنها هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه سرانه قرآنی هر ایرانی در سال کمتر از 10 هزار تومان است، افزود: اولین گروهی که باید عنایت ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند مسئولان دولت و مجلس هستند که لازم است با سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن کشور، سرانه هر ایرانی برای انس با قرآن‌کریم را به مبلغ قابل قبولی برسانند.

قره‌شیخلو خانواده‌ها را پس از مسئولان دومین گروه تأثیرگذار در رونق فعالیت‌‌های قرآنی دانست و گفت: خانواده‌ها نیز  باید در کنار سرمایه‌گذاری برای دانشگاه، مدرسه خوب و ‌آشنایی فرزندان با زبان خارجی و کامپیوتر، هزینه انس با قرآن را در سبد هزینه‌های خود ببینند.

وی با اشاره به اینکه هنوز این فرهنگ در خانواده‌ها به وجود نیامده است از آنها خواست تا نسبت به این مسئله حساس باشند تا هر روز بر اطلاعات و مهارت‌های قرآنی فرزندان این کشور افزوده شود.

قره‌شیخلو در خصوص نقش کمک‌های مردمی به فعالیت‌های قرآنی با اشاره به اینکه کمک خیران در این زمینه یک هزارم مشارکت آنها در مدرسه‌سازی هم نیست، افزود: اکنون 4 هزار حافظ قرآن در کشور داریم که آزمون‌های تخصصی را پشت سر گذاشته و مدارک لازم را گرفته‌اند که اگر برای هر یک از آنها جلسه‌ای دایر کنیم که از پشتبانی یک خیِّر بهره‌مند باشد به یکباره 4 هزار جلسه حفظ قرآن خواهیم داشت.

وی همچنین از مظلومیت 10 هزار مؤسسه قرآنی کشور و فعالیت اغلب آنها با حداقل امکانات یاد کرد و گفت: اگر خیران کمک کنند تا آنها خدمات بیشتری را به مردم شهر و استان خود ارائه کنند شاهد تحول قرآنی در کشور خواهیم بود.

قره‌شیخلو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از تمام افراد و نهادهایی که در برگزاری جشنواره «گل‌های محمدی و فاطمی» مشارکت داشتند از خیران به عنوان بانی اصلی، از استاد عباس سلیمی به عنوان پیشنهاد دهنده جشنواره و آقای مقیمی استاندار وقت استان مرکزی در 2 سال پیش به عنوان پیگیر اجرای آن تشکر کرد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تعلق جشنواره به نوجوانان و نونهالان و تنوع رشته‌های آن اعم از قرآنی و هنری را دو ویژگی این جشنواره دانست.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین