عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
مدتی است کلاس‌های آموزشی یوسفعلی میرشکاک در حوزه هنری برگزار نمی‌شود، این مسئله گلایه هنرجویان را در برداشته است.

عقیق:چندی است که کارگاه‌های آموزشی یوسفعلی میرشکاک در حوزه هنری برگزار نمی‌شود. این در حالی است که 3 کلاس‌ و جلسه درسگفتارهای وی مورد استقبال نویسندگان و منتقدان جوان ادبیات بوده است.

بر اساس این گزارش، دلایل متعددی برای این عدم برپایی کلاس‌های شاهنامه‌خوانی، طنز و شعر آئینی عنوان شده و مسئولان حوزه هنری و بخش شعر یا فاصله میان دو ترم (دوره آموزشی) را مطرح کرده‌اند و یا حتی برخی از کسالت میرشکاک سخن به میان آورده‌اند؛ هرچند تعطیلی این کلاس‌ها موجب نگرانی شاگردان و هنر آموزان شده اما امید می‌رود به سرعت باز هم حوزه هنری میزبان کلاس‌های آموزشی میرشکاک باشد.

البته شنیده‌های خبرنگار فارس از دلیلی جز این هم حکایت دارد و آن ناراحتی یوسفعلی میرشکاک از مسئله پرداخت حق الزحمه و قرارداد وی است. دلیلی که برخی از شرکت‌کنندگان و شاگردان آن را مطرح کرده اند ولی در این میان هیچ یک از مسئولان حوزه هنری البته این موضوع را تائید نمی‌کنند.

برای پیگیری این موضوع با این نویسنده، شاعر و منتقد ادبی تماس گرفت اما عدم پاسخگویی وی به شایعات تعطیلی کلاس‌ها بیشتر دامن زد.

یوسفعلی میرشکاک شاعر، نویسنده و طنزپردازی است که مدتهاست کارگا‌ه‌ها و دوره‌های آموزشی را در حوزه هنری برپا می‌کند و حتی در کنار شعر به بررسی تاریخ ادبیات ایران و بررسی اشعار نیما یوشیج، احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث و فروغ فرخزاد پرداخته است.

این شاعر و نویسنده با وجود نداشتن تحصیلات آکادمیک از محضر اساتیدی همچون مرحوم فردید بهره برده است. وی در سی سال اخیر در حوزه شعر، نقد ادبی، طنز و... فعال بوده و در همه‌ آنها نیز اسلوب منحصر به‌فرد خود را حفظ کرده است.

میرشکاک تاکنون کلاس‌هایی همچون «شاهنامه‌خوانی» و «اسرار و ابزار طنزپردازی» و «شعر آئینی» در حوزه هنری داشته و در سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز «کارگاه هندسه‌ کلمات» برگزار کرده است. «قلندران خلیج»، «غزلیات بیدل»، «از چشم اژدها»، «ستیز با خویشتن و جهان»، «ماه و کتان»، «غفلت و رسانه‌های فراگیر»، «در سایه‌ سیمرغ»، «از زبان یک یاغی»، «زخم بی‌بهبود» و ... از جمله آثار اوست.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین