عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
مسئول واحد ادبیات حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: موسیقی نهفته در قرآن، شکل هندسی کلمات و چینش آهنگین و زیبای آن‌ها و هم چنین تصویر سازی دقیق و دلنشین قرآن از اتفاقات و حوادث زندگی پیامبران و تاریخ اسلام به گونه ای است که حتی غیر مسلمان و فرد ناآشنا با کلام الهی با شنیدن، آیات این معجزه بزرگ تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
عقیق:حجت الاسلام مصطفی قلی زاده، با اشاره به معجزات قرآن کریم، اظهارداشت: موسیقی به عنوان یک عنصر مورد علاقه اکثر مردم، در عین اینکه هنر و توانایی هدایت انسان به سوی معنویت را دارد، قابلیت انحراف به مسیر شیطانی و گناه آلود را هم فراهم می سازد.
وی افزود: موسیقی یک عنصر موثر و مورد علاقه است که خداوند متعال همواره آن را برای زیبا بینی و لذت انسان در طبیعت قرار داده و روح لطیف آدمی را برای آرامش روح و روان با موسیقی عجین کرده است.
وی با اشاره به موسیقی های ناهمخوان با فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: برخی موسیقی‌های غربی حالات عادی و روح و روان انسان را از تعادل خارج کرده و موجب دوری از معنویت و کشش به سوی بی تعهدی می شود این در حالی است که جامعه نیاز به رسیدگی و جلوگیری از اعتیاد به موسیقی های غربی دارد.
این مقام مسئول، افزود: قرائت قرآن با صوت و لحن زیبا تاثیر مستقیم در یادگیری و علاقه بیشتر انسان به خواندن و تلاوت آیا الهی دارد که قاریان از بعد ظاهری و آهنگین این کتاب بزرگ را کشف کرده و از آن به عنوان دلنشین‌ترین و گوش نواز‌ترین صوت و موسیقی یاد می کنند.
مسئول واحد ادبیات حوزه هنری آذربایجان غربی بیان کرد: موسیقی در گذشته و نیز در دوره پیامبر اکرم(ص) از آن به صورت لهو و لعب استفاده می کردند و این در حالی است که این نوع نواها مورد منع قرآن قرار گرفته ولی اکنون برخی موسیقی‌ها که در بیشتر مجالس و خصوصا صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورد استفاده است از نظر شرعی و دینی گوش دادن به آنها هیچ منعی ندارد.
حجت الاسلام قلی زاده اذعان داشت: به علت علاقه و وابستگی شدید جوانان امروزی به موسیقی‌های سینوسی و غربی؛ جامعه کنونی نیازی شدید به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از اثرات مخرب آن داشته و این گونه آهنگ‌ها علاوه بر حرام بودن از نظر عقلی نیز قبیح هستند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین