عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
مدير امور اهل سنت بعثه‌ مقام معظم رهبري اعلام کرد:
مدير امور اهل سنت بعثه‌ مقام معظم رهبري از اعزام بيش از ۵ هزار زائر اهل سنت به حج تمتع سال جاري خبر داد که از اين تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ زائر خانم و ۲ هزار و ۶۰۰ زائر آقا هستند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر عطاران اعلام کرد: امسال طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته زائران هموطن اهل سنت كشورمان در قالب 41 كاروان از استان هاي مختلف  عازم حج تمتع مي شوند.

وي با بيان اينكه در اين كاروان ها بيش از 5 هزار زائر حضور  دارند گفت: در اين كاروان ها 26 كاروان شافعي مذهب و 15 كاروان حنفي مذهب هستند كه از اين تعداد كاروان 23 كاروان مدينه قبل و 18 كاروان مدينه بعد هستند.

وي با تاكيد بر اينكه اين كاروان ها را 41 روحاني و 20 خواهر معينه همراهي مي كنند افزود: اعزام كاروان هاي اهل تسنن كشورمان از سوم شهريور آغاز شده و تا بيست و چهارم اين ماه ادامه می یابد.

مدير امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري در ادامه با اشاره به تعداد كاروان هاي اعزامي زائران اهل تسنن از استان هاي كشور گفت: از مجموع 41 كاروان زائران اهل تسنن هشت كاروان از كردستان، هشت كاروان از آذربايجان غربي، 6 كاروان از گلستان، چهار كاروان از سيستان و بلوچستان، چهار كاروان از هرمزگان، چهار كاروان از خراسانات (خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي)، دو كاروان از فارس، دو كاروان از كرمانشاه، يك كاروان از بوشهر و يك كاروان به طور مشترك از گيلان به سرزمين وحي اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام عطاران يادآور شد: تمام خدماتي كه در ايام حج به زائران اهل سنت ارائه می شود همانند خدماتي است كه به كاروان هاي شيعي ارائه مي شود و هيچ گونه تفاوتي بين آنها وجود ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین