عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
با حضورمدیر کل هواشناسی استان و معاون تبلیغات وارتباطات اسلامی آستان قدس ‌رضوی، ایستگاه پایش آلودگی هوا درساختمان سازمان عمران و توسعه حریم حرم رضوی افتتاح شد.
عقیق:مدیرکل هواشناسی استان خراسان رضوی در این مراسم اظهارداشت: یکی از آلاینده های اصلی  بحث ریزگردها و ذرات معلق می باشد که این ریزگردها حجم منظمی ندارند.
حبیبی افزود: ریزگردها جذب خون می شود و یکی از عامل سرطان و سکته های قلبی هستند.
وی گفت:طوفانهای گرد و غباربارش های اسیدی را به دنبال دارد و این بارش و رحمت الهی را در اکوسیستم، تبدیل به عذاب  می کند.
وی با بیان اینکه در این زمینه اطلاع رسانی به مردم و افراد حساس به آلودگیهای زیست محیطی و آب و هوایی، آگاهی و مراقبت مردم را افزایش می دهد، گفت: دستگاه پایش کیفیت هوا، ثبت و سرعت باد را پیش بینی می کند.
حبیبی گفت: این بارش های اسیدی موجب فرسودگی ابنیه تاریخی می شود و چون حرم مطهررضوی ارزش تاریخی دارد، لازم بود که این سیستم در این محیط نصب شود.
وی با بیان اینکه ایستگاه پایش هوا، همه اطلاعات را ذخیره می کند، گفت: شرایط مناسب آب و هوایی زیر50 می باشد و از 51 تا100 هوای سالم و بالای 200 هوای ناسالم می باشد که در نمایشگرهای شهری نصب شده نمایش داده می شود.
حبیبی گفت: اداره کل هواشناسی استان درجهت کاهش آلودگی هوا با استفاده ازسیستم های مجهزدرکنارسایرادارت مرتبط در جهت پایش آلودگی هوای شهری اقدام می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال  حسینی،معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در این جلسه نیز با بیان اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) پذیرای میلیونها زائر است که درمناطق مرکزی  شهر و منتهی به حرم مطهر رضوی تردد می کنند، از شهرداری و هواشناسی خواست، این تعامل سازنده را درجهت کاهش آلودگی هوا استمرار دهند.
وی درپایان پیشنهاد جلسه مشترکی را با سازمانها و نهادهای مرتبط مطرح کرد و گفت:آستانقدس رضوی برای تجهیز زیرساختهای حرم مطهررضوی و ایجاد دستگاههای پایش در همه بخش های پرتردد اعلام آمادگی می کند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین