عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه زیارت قبر پیامبراسلام(ص) و امامان معصوم(ع) برای شیعیان هم وظیفه است وهم تکلیف الهی، گفت: اگر کسی زیارت پیامبر(ص) به خاطر فقر مالی ترک کند بر حاکم اسلامی واجب است از بیت المال هزینه سفر زیارتی اورا پرداخت کند.
عقیق: استاد حوزه علمیه قم در شبستان امام خمینی حرم مطهر با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهارکرد: هر امامی بر شیعیان و همراهان خود حقی دارد وکسی که بخواهد این حق را ادا کند از کارهایی که می‌تواند انجام دهد این است که با معرفت به زیارت امام معصوم(ع) برود.

حجت الاسلام والمسلمین «صمدی یزدی» افزود: شعائرالهی شامل دوقسم است، اول؛ شعائر دینی که مخصوص فرقه خاصی نیست وهمه مسلمین نسبت به آن توجه دارند مانند نماز جماعت، نماز عید فطر و کنگره حج ولی شعائر مذهبی که بیشتر شیعیان وپیروان مکتب اهل‌بیت(ع) به آن توجه دارند شامل زیارت اهل‌بیت(ع) وعزاداری برای شهادت آن بزرگواران است.

وی با اشاره به ثواب وارزش زیارت امامان معصوم(ع) عنوان کرد: حضرت محمد(ص) در روایتی می فرماید هرکسی قبر امام حسین را با معرفت زیارت کند خداوند ثواب نود حج وعمره پیامبر(ص) را برای او می‌نویسد.

این استاد حوزه ادامه داد: در بین زیارت اهل‌بیت(ع)، زیارت امام رضا(ع) از همه افضل تر است چون این امام(ع) مظهر امامت اسلام اشعری است و هرکسی که امامت آن حضرت را قبول کند وبه زیارت ایشان برود در واقع امامت دوازده امام(ع) را قبول دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با بیان اینکه امام رضا(ع) عنایت ویژه‌ای به زائران خود دارد؛ با اشاره به روایتی از آن حضرت، گفت: هرکس مرا در غربت زیارت کند زیارت او در قیامت زمانی که نامه اعمال را پخش می کنند وهنگام عبور از صراط بر من واجب است.


منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین