عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور:
فراهانی گفت: سازمان بسیج مداحان معتقد است که مداحان و هیئت‌های مذهبی قطعاً دارای کارکرد سیاسی هستند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هیئت‌ها نمی توانند سکولار باشند.
عقیق:محمد فراهانی، رئیس بسیج مداحان کشور با اشاره به بحث ورود مداحان به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 94 اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان معتقد است که مداحان و هیئت‌های مذهبی قطعاً دارای کارکرد سیاسی هستند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هیئت‌ها نمی توانند سکولار باشند.

وی با بیان اینکه هیئت امام حسین(ع) که سکولار باشد فاقد هویت است، افزود: هر فردی که علاقه‌مند به حضرت سیدالشهدا(ع) است در حقیقت معتقد به اسلام سیاسی و اسلام مجاهد است و معنای اعتقاد به امام حسین(ع) این است که ما بایستی به عرصه مباحث سیاسی ورود پیدا کنیم.

فراهانی ادامه داد: اینکه مراقب باشیم مبادا در یک مجلس روضه یا هیئت مباحث اسلام سیاسی مطرح نشود، اشتباه است بلکه باید ورود به این مباحث توسط مداحان صورت بگیرد اما این گفته بدان معنا نیست که در مجالس روضه به تبلیغ یک گرایش و جناح خاص پرداخته شود و ما این را توصیه نمی‌کنیم.

رئیس بسیج مداحان کشور تصریح کرد: ما معتقدیم مداحان قطعاً در مجالس روضه و هیئت ها باید به تبیین خط فکر مبارکی که امام راحل(ره) برای کشور ترسیم کردند و به خط مشی های انقلاب و اسلام بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مداحان برنامه ای برای ورود به انتخابات مجلس 94 ندارد و از کاندیدای خاصی حمایت نخواهد کرد، بلکه با شعار حفظ وحدت عموم مردم را تشویق به حضور فعال در انتخابات می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین