عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
همزمان با ولادت امام رضا(ع) در اختتامیه جشنواره ادبی نذر شعر
جشنواره ادبی نذر شعر همزمان با زادروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با معرفی و تقدیر از 23 شاعر برگزیده رضوی از سراسر کشور به کار خود پایان داد.
عقیق:جشنواره ادبی نذر شعر همزمان با زادروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با معرفی و تقدیر از 23 شاعر برگزیده رضوی از سراسر کشور به کار خود پایان داد.
این جشنواره به مناسبت دهه کرامت و در بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) برگزار و  طی آن بیش از 600 اثر از سراسر کشور دریافت شد.
 بر اساس این گزارش مراسم اختتامیه جشنواره ادبی نذر شعر ساعت 18 روز چهارشنبه چهارم شهریور با قرائت قرآن توسط رضا اصغرزاده قاری نوجوان بین المللی آغاز شد و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، مجری برنامه سید حسین حسینی با خوش آمدگویی به حاضران از استاد مهدی توکلی برای سخنرانی در باره سیره امام رضا (ع) دعوت به سخنرانی کرد.
 شعرخوانی آیینی سیامک رجاور بخش بعدی برنامه بود و در ادامه ، گروه هنری راز نو به سرپرستی علیرضا مصدقی به اجرای موسیقی سنتی و محلی پرداخت.
 جواد درویش معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 سخنران بعدی مراسم بود که ضمن خیر مقدم و تبریک روز ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: این برنامه در راستای اجرای  محور های 18 گانه  رویکردهای فرهنگی و دینی شهرداری برگزار شده است.
وی ضمن قدردانی دانی  از تمامی شاعرانی که در وصف امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) شعر سرودند  و در جشنواره ادبی نذر شعر شرکت کردند وعده داد کتاب اشعار برگزیده جشنواره منتشر و به آستان قدس رضوی  اهدا خواهد شد.
شعر خوانی عبدالجبار کاکایی در وصف حضرت امام رضا(ع) بخش دیگر برنامه بود. گفتنی است جشنواره نذر شعر با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع)  و حضرت معصومه (س)در قالب‌های شعر و قطعه ادبی برگزار  و پس از اعلام فراخوان بیش از 600 اثر از 360 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.
 به گفته  رییس فرهنگسرای خاتم (س) پس از داوری اشعار توسط هیات داوران جشنواره آقایان حمیدرضا شکار سری ، قاسم صرافان و صابر قدیمی ، 8 نفر به عنوان برگزیده اول تا هشتم و 15 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.
 اکبر بختیاری هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و احیای شعر آیینی ، تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقمندان و فعالان ادبیات دینی و آیینی دانست و افزود : در این جشنواره  از تمامی دوستداران اهل بیت(ع ) و به ویژه شاعران دلباخته آن دو حضرت دعوت شد تا اشعاری که در ستایش آن بزرگواران سروده اند را ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه ای منتشر شود.
 پایان بخش این برنامه آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره بود که با حضور جواد درویش معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18، اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای خاتم (س) ، مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 و حمیدرضا شکارسری ، قاسم صرافان و صابر قدیمی داوران جشنواره برگزار شد.در این بخش جوایز و لوح تقدیر هشت شاعر برتر جشنواره به سید داوود دهقان،حسین زحمتکش،سارا بهرامی،رضا حاج حسینی،مجتبی خرسندی،محسن کاویانی،محمد حسین ابراهیمی و مهدی نور قربان اهدا شد و هم چنین از در بخش شایسته تقدیر ازالهام نظامجو،امید امیدزاده،امیر کیا شمشکی،آزاده لسانی،حامد امامیه،حسین گیتی،زهرا ابراهیمی،سارا جلوداریان،سعیده موسوی زاده،سید مسعود هاشمی،شیما مظهری،فاطمه گیلانی،فرامرز ریحان صفت و محمد صدرا ابراهیمی تقدیر شد.
 مراسم اختتامیه این جشنواره به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 از ساعت 18 تا 20 روز چهارشنبه چهارم شهریور مصادف با زادروز امام رضا (ع) و آخرین روز دهه کرامت در سالن مجتمع شهید مختار سلیمانی برگزار شد.



منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین