عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
براساس نقل خاطره‌ای از آیت‌الله فقیه سبزواری مطرح شد
آیت‌الله سبزواری از علمای خراسان رضوی هنگام زیارت حضرت رضا (ع) از سوی خداوند به ایشان عنایتی شد تا فرشتگانی که در قالب پرنده به زیارت امام رضا (ع) بیایند مشاهده کند.
عقیق:حجت‌الاسلام سید صادق فقیه سبزواری از مدرسین حوزه علمیه قم که پدرش «آیت‌الله سید حسین سبزواری» حدود نیم قرن افتخار کلیدداری ضریح مطهر امام رضا (ع) را بر عهده داشت به نقل خاطره‌ای از ایشان در ارتباط با زیارت خاص امام رضا (ع) توسط ملائک و فرشتگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در یکی از شب‌های سرد زمستانی که مشهد از برف سفید پوش بود «آیت‌الله سبزواری» مانند شب‌های گذشته یک ساعت مانده به اذان صبح خود را به برای زیارت و اقامه نماز صبح به حرم امام رضا(ع) رساند.

وی افزود: «آیت‌الله سبزواری» خود را برای زیارت امام رضا(ع) آماده کرد که در این هنگام چشمش به قسمت داخلی گنبد گره می‌خورد و در این لحظات نورانی چندین پرنده زیبا که شبیه طاووس بودند را مشاهده می‌کند که از بالا به ضریح حضرت چشم دوخته و برخی از آنها به دور ضریح می‌گردند و سپس دور می‌شوند.

این مدرس حوزه بیان کرد: دیدن این پرنده‌های زیبا برای «آیت‌الله سبزواری» در آن موقع شب بسیار شگفت‌آور و عجیب بود و گاهی چشمان خود را باز و گاهی بسته می‌کرد که از وجود این پرندگان در اطراف ضریح و گنبد مطهر اطمینان پیدا کند.

فقیه سبزواری ادامه داد: با توجه به اینکه حرم مطهر چندان شلوغ نبود «آیت‌الله سبزواری» از خادمی که در کنار ایشان امام رضا (ع) را زیارت می‌کرد پرسیدند که شما در اطراف ضریح و گنبد چیزی مشاهده می‌کنید که با پاسخ منفی خادم روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: «آیت‌الله سبزواری» در این لحظه بسیار منقلب شد و از اینکه در حرم امام رضا (ع) لایق شده بود آنچه که دیگران نمی‌توانستند ببیند را مشاهده کند بسیار سوزناک می‌گریست و زمانی که خادمین آستان قدس رضوی از ایشان دلیل این حالت را جویا شدند پاسخ می‌داد محرم حرم یار شدن لیاقت می‌خواهد و سپس زیر لب زیارت جوادیه امام رضا (ع) را نجوا می‌کرد.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از ائمه اطهار (ع) گفت: ملائک از خداوند برای زیارت امام رضا(ع) اجازه می‌گیرند و به زمین می‌آیند که هر یک از آنها برای زیارت امام رضا (ع) بر روی زمین باید بمانند و تا قیامت دیگر نوبت زیارت را پیدا نمی‌کنند.


منبع:فردا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین