عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
با شروع مذاکرات در دولت جدید و نوع نگاه دولتمردان، امر بر برخی مشتبه شد که می توانند از طریق مذاکرات پلی بزنند به رابطه با آمریکا و با به فراموشی سپرد اصول انقلاب راه نفوذ آمریکا را به کشور باز کنند. لذا طبق سیاق همیشه راهی نیافتند جز ایجاد تزلزل و القای تفاسیر مسموم از اعتقادات اسلامی، تا با نفوذ در عقاید، راه نفوذ بر کشور را توسط غرب فراهم کنند.

عقیق:محمد فراهانی رئیس بسیج مداحان کشور در واکنش به توهین یکی از اصلاح طلبان به امام حسین(ع) گفت: توهین ایشان در دو حالت صورت گرفته است، یا اینکه علم به موضوع نداشته اند و یا با قصد و غرض در جهت تامین منافع سیاسی عده ای اظهاراتی اینچنین را مطرح کرده اند. اما در این دوره با وجود اسناد و مدارک تاریخی در دسترسی که وجود دارد ناآگاهی از پاسخ این شبهه محتمل به نظر نمی رسد. کما اینکه در مجالس اهل بیت (ع) و روضه حضرت بارها فرمایش حضرت مبنی بر عدم سازش با حکومت یزید بیان شده است و نامه ها و دعوتهای اهل کوفه شروع نهضت امام حسین (ع) را از این سرزمین رقم زد. حضرت بارها در نامه ها و خطبه هایشان به زیر بار بیعت با یزید نرفتن اشاره کرده اند و اگر به سمت کوفه هم نمی آمدند هرگز با یزید بیعت نمی کردند و این در فرهنگ عرب، خود به معنای قیام و اعلام جنگ با خلیفه است.

فراهانی با اشاره به مطلب بالا ریشه این اظهارات را در اخلاق استکباری مخالفان اهل بیت دانست و ادامه داد: اگر کسی نسبت به مساله ای علم ندارد قطعا اظهار نظر هم نمی کند اما این توهین به نهضت حسینی حاکی از نگاه غیر اسلامی این عده به مقولات اعتقادی و اجتماعی ماست.

وی با یادآوری دکترین فوکویاما در زدن دو بال شیعه که یکی از آن بالها قیام عاشوراست گفت: این عده از روشنفکران در صددند تا با پیروی از فوکویاما ریشه تفکر حسینی را در دلهای مردم تضعیف کنند تا استکبارستیزی را از مردم بگیرند.

فراهانی با توجه به ذوق زدگی شبه روشنفکران از تحولات سیاسی اخیر پیرامون مساله هسته ای و تمایل زاید الوصفشان برای کرنش و مماشات در مقابل غربی ها خصوصا آمریکا توضیح داد: روشنفکران با تبیین استراتژی ذلت برابر غرب، با تحریف وقایع اسلامی سعی در همسو کردن اعتقادات مذهبی مردم با این تفکر منحط دارند تا بتوانند بار روانی مخالفت مردم که پیشینه دیرینه مذهبی و اسلامی دارند را از سر راه خود بردارند و نوک پیکان مخالفتها را که به سمتشان نشانه رفته است کندتر کنند، بنابراین راهی ندارند جز اینکه با تفسیر تحریف گونه وقایع تاریخی تلاشی هرچند مذبوحانه نمایند.

رئیس بسیج مداحان کشور مشخصه اصلی قیام امام حسین (ع) را ظلم ستیزی، عدالت محوری و شهادت طلبی و تکلیف گرایی دانست و افزود: مردم ما قبل و حین انقلاب از این قیام درس گرفته اند و آنچه که مانع نفوذ آمریکا در کشور شده است این تقید مردم ما به راه و مرام سید الشهداست. از دیرباز عده ای سعی در تخریب این دیدگاه و تسهیل نفوذ آمریکا داشته اند که همواره با مقاومت قاطبه مردم روبرو شده است.

محمد فراهانی در ادامه ضمن حمایت از کمپین "ما اجازه نمی دهیم" و تاکید بر موضع انقلاب مبنی بر استکبارستیزی گفت: این کمپین یک حرکت عملی و رسانه ای برای حمایت از فرمایش مقام معظم رهبری است تا مردم کشور را در برابر هجمه فرهنگی غرب متحد و هشیار کند و مادحین و شعرای آئینی نیز با حمایت و یا عضویت در این کمپین به تقویت آن اقدام کرده اند تا اجازه ندهند بحث هسته ای از مسیر اصلی خود منحرف و باعث تحت الشعاع قرار گرفتن اصول انقلاب و استکبارستیزی شود.

فراهانی با تبیین موضع بسیج مداحان در برابر این دست تهاجمات فرهنگی ادامه داد: بسیج مداحان علاوه بر آموزش و تقویت فنی مادحین اهل بیت و شعرا در بخش نرم افزاری نیز توسط همایش ها، حلقه های بصیرت و کلاس های فرهنگی به تجهیز فکری و اعتقادی این عزیزان و پاسخ به شبهات مطرح شده می پردازد تا از این طریق جامعه مذهبی نسبت به القائات انحرافی ایمن شود.

وی با توجه به ارتباط مادحین با بدنه اجتماع درباره آگاهی سازی سیاسی مداحان اهل بیت نسبت به وقایع روز و خصوصا مساله هسته ای گفت: از سوی بسیج مداحان از اساتید و کارشناسان این حوزه دعوت به عمل آمده است تا در کلاسهایی آموزشی، نسبت به تبیین ابعاد مختلف مسائل روز و مذاکرات آموزش هایی به مداحان داده شود.

فراهانی در پایان ضمن تبریک دهه مبارک کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: به استناد فرمایش مقام معظم رهبری رفتاری که امام رضا (ع) با مداحان اهل بیت و امام حسین (ع) داشته اند در مقایسه با اقشار دیگر دیده نمی شود. و با توجه به سخنان امام رضا (ع) به دعبل کار مداحان اهل بیت مصداق یاری رساندن به اهل بیت است. حضرت در جایی دیگر می فرمایند اگر زیبایی های کلام ما را به مردم معرفی کنید از ما پیروی خواهند کرد که این خود نشان از خط سیر حرکت در مسیر اهل بیت دارد. بنابراین با توجه به جایگاه خاص مداحان نزد اهل بیت بهترین کمک به اهل بیت تبلیغ عملی رفتار آن عزیزان است و دهه کرامت بهترین بهانه برای اشاعه و ترویج مصداقی رفتار اهل بیت در جامعه است، مثل رفتار با زیردستان، وفای به عهد، سلوک اجتماعی.


منبع:بسیج مداحان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین