عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:
یک کارشناس مسائل دینی گفت: اساسی ترین غفلت، غفلت از سه چیز است: غفلت از خداوند متعال، غفلت از مرگ و قیامت و غفلت از دام های شیطان.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری درباره نخستین غفلت انسان در زندگانی بیان داشت: انسان خدایی را که در تمام عالم پر رنگ ترین وجود است گاه نمی بیند و او را فراموش می کند. در قرآن پیوسته در باره ی این غفلت آمده است: «اتقوالله». به این معنا که مراقب خداوند در زندگانی خود باشید، چراکه اگر خداوند را در زندگی کمرنگ نمایید، خود انسان ضرر می بیند. مانند این است که فردی بخواهد وجود خورشید را در حیات بشری انکار نماید. حال آنکه خداوند از خورشید نیز متجلی تر است.
وی غفلت دوم را غفلت از مرگ و قیامت دانسته و بیان داشت: در قرآن آمده است که مراقب باشید تا قیامت را فراموش نکنید، چراکه عده ای قیامت را دور می پندارند، در حالی که امری نزدیک و حتمی است.
این کارشناس مسائل دینی گفت: انسان ها به محض اینکه از دنیا بروند، قیامت آنان آغاز می شود. از این رو نباید این موضوع را فراموش کنند. حتی افرادی که خداوند را قبول ندارند، نمی توانند مرگ را قبول نداشته باشند، چراکه مرگ را به عینه مشاهده می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره سومی غفلت عنوان کرد: غفلت از راهزنی به نام شیطان سومین غفلت می باشد. چنانکه شیطانی که به سراغ پیامبران الهی رفته است، دست از فریب انسان برنمی دارد. غفلت از شیطان به مانند این است که در هنگام سفر از خطرهای پیش رو غفلت نماییم و پس از وارد شدن خسران، تنها خود فرد زیان دیده است.
وی افزود: زائرین امام رضا (ع) باید بسیار توجه داشته باشند، چراکه پس از کسب ثواب زیارت، شیطان پیوسته در پی این است تا با دام های گوناگون، این اجر را از بین ببرد و به فریب انسان بپردازد.
این مدرس حوزه و دانشگاه اشاره داشت: در آیه 27 سوره اعراف آمده است: «اى فرزندان آدم؛ شيطان شما را نفريبد، آنگونه كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد چه اينكه او و همكارانش شما را مى ‏بينند از جايى كه شما آنها را نمى‏بينيد». از این رو شیطان ابرقدرت برنامه ریزی و پیوسته در کمین است و در پی استفاده و بهره گیری از ضعف های گوناگون افراد است و از این راه به وسوسه آن ها وارد می شود. از این رو باید توجه ای ویژه به این امر داشت.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین