عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان هر ساله برنامه هاي فرهنگي و مسابقات مختلفي ويژه دانشگاهيان عمره گزار و زائرين دانشگاهي عتبات در بخش هاي مختلف فرهنگي –هنري برگزار مي كند.
عقیق:ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان هر ساله برنامه هاي فرهنگي و مسابقات مختلفي ويژه دانشگاهيان عمره گزار و زائرين دانشگاهي عتبات در بخش هاي مختلف فرهنگي –هنري برگزار مي كند.
در سال جاري ستاد برنامه هاي فرهنگي متنوعي قبل و حين سفر براي زائرين دانشگاهي عتبات در نظر گرفته است.اين برنامه ها شامل طراحي نرم افزارهاي اندرويدي براي آشنايي با عتبات،مسابقات چهارفصل روشنايي و قرائت سرود دلنوا در كربلاي معلي است.
مسابقه چهارفصل روشنايي ويژه سيزدهمين دوره عتبات دانشگاهيان در ۴ فصل حين و بعد از سفر طراحي شده است و ميزبان زائرين عتبات دانشگاهيان كه علاقمند به شركت در مسابقات فرهنگي –هنري مي باشند،خواهد بود.
فصل اول اين مسابقه، كتابخواني است و از كتب "هشت بهشت"،"فرزانگان حرم" و "چهارفصل عاشقي" طراحي شده است و به صورت حضوري در هتل هاي محل استقرار دانشگاهيان در كربلاي معلي و نجف اشرف برگزار خواهد شد.
فصل هاي بعدي اين مسابقه كه ويژه بعد از سفر عتبات است؛ شامل شعر، داستان، سفرنامه و خاطره نگاري و عكاسي مي باشد.محوريت و موضوع اين مسابقه ها " "حضور در عتبات مقدسه"است.گفتني است مسابقه كتابخواني صرفا در ايام حضور زائرين در عتبات عاليات برگزار خواهد شد و مهلت ارسال آثار در بقيه بخش ها تا پايان آذرماه سال ۱۳۹۴ مي باشد.
گام بعدي ستاد، توليد نرم افزارها و برنامه هاي تلفن همراه جهت آشنايي دانشگاهيان با اماكن مقدس كشور عراق است.بديهي است اين نرم افزارها مي تواند نقش موثري در آشناسازي زائرين دانشگاهي عتبات عاليات داشته باشد.
جهت دريافت نرم افزارهاي (ويژه تلفن هاي همراه اندرويدي) ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از لينك هاي زير اقدام فرماييد :


دانلود نرم افزار آستان خورشيد
آشنايي با اماكن مقدس نجف اشرف، به ويژه حرم مطهر اميرالمومنين علي (ع) به صورت تصويري و با طرح هاي گرافيكي در اين نرم افزار گنجانده شده است.


دانلود نرم افزار بركرانه فرات
اماكن مقدس كربلاي معلي، با بهره گيري از تصاوير و طرح هاي گرافيكي در اين نرم افراز گنجانده شده است.


دانلود نرم افزار آرام دجله
اين نرم افزار با هدف آشنايي دانشگاهيان با اماكن مقدس كاظمين و سامرا تهيه شده است.
برنامه ديگري كه در طول سفر اجرا مي شود، قرائت سرود دلنواست."دلنوا" سرود ويژه زائرين عتبات دانشگاهيان براي عرض ارادت دسته جمعي به ائمه معصومين(ع)در عتبات عاليات است.اين طرح نخستين بار در طرح "از بهشت تا بهشت" سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.
اين طرح در سال جاري براي نخستين بار در عتبات عاليات برگزار مي شود و دانشجويان در كربلا به صورت كارواني يا مشترك با كاروان هاي دانشگاهي ديگر، بعد از تمرين شعر به صورت گروهي به سمت بين الحرمين حركت نموده و به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) عرض ارادت مي كنند و اين سرود را در ورودي صحن مطهر زمزمه خواهند كرد.

براي دريافت فايل صوتي و متن سرود كليك كنيد


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین