عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
ایام میلاد امام رضا(ع) با مداحی حاج مهدی سماواتی در مسجد امام رضا(ع)
نسبت به موضوع اخبار الهی برای مؤمن به دلیل این که خدا راستگوترین می شناسد از نظر پذیرش صدق آن را می پذیرد. مؤمنین در مرحله اول از نظر تصحیح اخبار الهی عنوان تعهد را به خود می گیرند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم ایام میلاد امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام معرفت و مداحی حاج مهدی سماواتی در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام معرفت را بخوانید:

_ در روایت هست که دل دوستان و شیعیان ما محل دفن ما می باشد. ما با عنایت به این نوع موارد معتقد هستیم که این مکان و فضا با عنایت امام رضا(ع) مزین و منور شده است. یقین داریم که این فضا  تحت نظارت و اشراف وجود مبارک حجت بن الحسن عسکری(عج) است و قطعاً مأمورینی از طرف آن حضرت برای تهیه گزارش خدمت آقا مشرف می شوند.

_ در این ایام خواندن سوره مبارکه کوثر فضیلت دارد و باید در این سوره و آیات شریفه تدبر کنیم .

_ در این سوره علاوه بر بسم الله الرحمن الرحیم با سه آیه روبرو هستیم. که آیه اول و سوم مقابل هم و جنبه گزارشی دارند و آیه دوم جنبه شکری دارد که پیامبر در مقابل اعطاء حق تعالی موظف شدند شکری را به جا بیاورند. آیات  اول و سوم  دارای جنبه خبری هستند.

_ هر خبری را در عالم امکان به ما بدهند ما نسبت به آن خبر دو نوع واکنش داریم. یا تصدیق می کنیم و یا تکذیب می کنیم. این قاعده در رابطه تمام اخبار اعم از الهی و غیر الهی مطرح است.مؤمن بر این مبنا معتقد است که از ناحیه وجود مبارک حق تعالی هر چه برسد حق است و مؤمن موظف است آن را بپذیرد.

_ نسبت به موضوع اخبار الهی برای مؤمن به دلیل این که خدا راستگوترین می شناسد از نظر پذیرش صدق آن را می پذیرد. مؤمنین در مرحله اول از نظر تصحیح اخبار الهی عنوان تعهد را به خود می گیرند. ما از منزل تعبد باید به منزل تعقل و فهمیدن حرکت کنیم. تصدیق ما از عنوان تعبدی فارغ شود و به تصدیق تعقلی وارد شود.

_ مؤمن باید از تصدیق تعقلی هم باید حرکت کند و به تصدیق تشهدی وارد شود. مؤمن در مرحله اول قرآن را باز می کند و می بیند که خدای متعال در لابه لای این کتاب مبارک مطالبی را بیان داشته است که آنها یا اخبار هستند و خبر می دهند و یا دستوراتی را بیان فرموده است.

_ ما برای دیدن باید کار کنیم. اصل کار این است که آمده ایم که ببینیم و با دیدن وارد قیامت بشویم. همه انسان ها وقتی وارد روز قیامت شدند حقایق و ملائکه و جهنم و بهشت را خواهند دید. فقط یک چهره است که همگان حق دیدن ندارند و آن هم جمال جمیل صدیقه کبری فاطمه زهرا می باشد.

_ ما آمده ایم از این اخبار به مرحله تصدیق تشهدی برسیم. ما برای رسیدن به مرحله تصدیق تشهدی باید راهی را که فرموده اند طی کنیم. تشهد در جریان تحققش دارای مراتب است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین