عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
ابراهیمی تركمان در همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی عنوان کرد؛
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی گفت: بانوان خادم رضوی بدانند که دلشان به این سمت هدایت شده و این هدایت معجزه امام رضا (ع) است.
عقیق:نخستین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی با حضور ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رهبر، رییس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی، صدیقه حجازی، مدیر كل بانوان و خانواده  و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی كشورمان و تعدادی از خادمان فرهنگ رضوی از كشورهای مختلف در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی گفت: محبت اهل بیت(ع) و عظمت این نعمت بسیار عجیب است، می‌دانید كه اكسیر معجزه‌آور این محبت، چه كارها كه نمی كند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افزود: اگر  محبت  واقعی بردل كسی بنشیند، نتیجه‌اش حضرت زینب(س) می‌شود كه  پس از شهادت برادران و فرزندانشان، فرمودند: «چیزی جز خوبی و زیبایی ندیدم». پس وقتی انسان محبت خود را بر روی خداوند بنشاند، انسان بدی را نمی‌بیند و جز عشق و احساس در وجود محبوب چیز دیگری را حساب نمی‌کند.

وی، ادامه داد: تنها از راه محبت است که می‌توان مالک دل‌ها شد و در قلب‌ها نفوذ پیدا کرد. داستان ما با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هم از جنس عشق و دل است و ما گاهی ممکن است نتوانیم صحبت کنیم، اما این نگفتن و سکوت از روی عشق و محبت به اهل بیت(ع) است. چرا كه زبان دل قابل گفتن نیست.

رییس امور بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع)، گفت: همچنین، می‌توانیم به دیگران محبت کنیم و در دل‌ها وارد شویم كه ما در این مسیر از جانب خداوند هدایت می‌شویم تا محبتمان بر دل دیگری بیافتد.

وی در سخنان پایانی خود، خاطرنشان كرد: اینکه دل انسان به سمت خدا هدایت می‌شود و کار خوب انجام می‌دهیم همه از کار دل است. بانوان خادم رضوی بدانند که دلشان به این سمت هدایت شده است و این هدایت معجزه امام رضا (ع) است.

ضرورت شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی/ تجلیل از ۱۷ بانوی فعال

صدیقه حجازی، مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیر  این همایش گفت: امروز بانوان علاقه‌مند و مروج فرهنگ رضوی گردهم آمده‌اند تا تأسی جویند به بانوی خویش، خانم فاطمه معصومه(س)؛ هم او كه در پی اطاعت فرمان امام زمان (عج) خویش رنج و مخاطرات سفر را به جان خرید تا زینب گونه رسالت امام و برادر خویش را تداوم بخشد.

حجازی، هدف اصلی این همایش را شناسایی بانوان مروج فرهنگ رضوی، افزایش آگاهی‌هایی لازم برای گسترش فعالیت‌ها در این زمینه و همچنین فراهم کردن زمینه‌های همکاری و همراهی در فعالیت‌های رضوی بانوان و ایجاد انگیزه و تعامل بیشتر دانست.

دبیر همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، تأكید كرد: امسال هشتمین سال است که جشنواره رضوی در بخش بین‌الملل فعالیت می‌کند و اقدامات مفید و موثری در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهد.

وی، با اشاره به برگزاری سه همایش مجزا درباره «امام رضا(ع)»، گفت: امسال سه همایش در بخش بانوان برگزار شد که عنوان اولین آن همایش «امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه» بود که روز میلاد حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد و برترین‌های مقالات در این بخش معرفی شدند.

حجازی، عنوان دومین همایش را «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» مطرح كرد و گفت: این همایش ۲۸ مردادماه برگزار شد و امروز هم شاهد برگزاری همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی با شعار «سیره رضوی» و «عقلانیت و گفتگو» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم.

دبیر همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، بیان كرد: در این همایش ۱۷ بانوی فعال شامل پنج بانوی برگزیده خارجی و ۱۲ بانوی فعال داخلی در زمینه ترویج فرهنگ رضوی قدردانی می‌شوند و در حاشیه این همایش نمایشگاهی از فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ رضوی برپا است که به معرفی آثار و تولیدات مکتوب، سمعی و بصری رضوی می‌پردازد.

بنابر اعلام این خبر، نخستین همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی، به همت اداره كل بانوان و امور خانواده این سازمان با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری، جامعه المصطفی (ص) العالمیه و مجمع جهانی اهل البیت (ع) و با حضور اندیشمندان خارجی همراه با مراسم تقدیر از بانوان برگزیده مروج فرهنگ رضوی، ارایه مقالات برتر نشست‌های سه‌گانه تخصصی در مشهد شیراز و قم و ترجمه و چاپ چکیده مقالات (حدود ۲۰۰ مقاله) برگزار و در قالب سه نشست تخصصی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی، ادامه خواهد یافت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین