عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
مراسم هشتم ماه قمری با مداحی حاج حسن خلج در مسجد و حسینیه همدانی ها
اگر کسی امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند خداوند تمام گناهانش را می بخشد ولو به اندازه قطرات باران باشد.



در ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) مراسم هشتم ماه قمری با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی با مداحی حاج حسن خلج در مسجد و حسینیه همدانیهای شمیران (اختیاریه) برگزار شد .

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

_ گاهی یک امام معصوم انسان را ترغیب و تشویق و توصیه به زیارت یک امام معصوم دیگر می کند. همه ائمه بعد از سیدالشهدا ما را به زیارت قبر نورانی سیدالشهدا تشویق و ترغیب فرمودند. حتی خود سیدالشهدا ما را به زیارت امیرالمؤمنین(ع) ترغیب و توصیه و تشویق فرمودند. وجود امام هادی(ع) و جواد الائمه(ع) ما را به زیارت امام رضا(ع) تشویق فرمودند که این ها استبعادی ندارد.

_ اما گاهی یک امام معصوم ما را به زیارت یک امامزاده تشویق و ترغیب می فرمایند. این کاشف از این مطلب است که آن امامزاده دارای شأن و مقام فوق العاده ای است. در خصوص امامزاده ها فقط دو امامزاده است که امام معصوم ما را به زیارت ایشان تشویق و ترغیبت کردند.

_ اولین امامزاده سیدالکریم عبدالعظیم الحسنی(ع) در ری است که در روایت است که هر کس سیدالکریم را زیارت کند مانند این است که قبر سیدالشهدا(ع) را زیارت کرده است. دومین امامزاده فاطمه معصومه(س) می باشد که برای فاطمه معصومه(س) سه امام معصوم مطالبی را بیان کردند که ما را توصیه و تشویق و ترغیب به زیارت ایشان کردند.

_ امام صادق(ع) ،امام رضا (ع) و جواد الائمه (ع) سه امام معصومی بودند که مومنین را به زیارت فاطمه معصومه(س) تشویق و توصیه فرمودند. وجود مقدس جوادالائمه(ع) فرمودند که بابای من امام رضا (ع) را این طوری زیارت کنید که زیارت جوادیه معروف است. برای امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع) زیارت مخصوص داریم.

_ زیارت مخصوص یعنی امام معصومی آمده است و فرموده اگر امام معصوم را می خواهید زیارت کنید این طوری زیارت کنید که زیارت نامه از زبان ایشان بیان شده است. گاهی از لسان امام معصوم زیارت نامه ای برای امام زاده بیان شده است. در بین امام زاده ها فقط سه امام زاده هستند که زیارت مخصوص دارند. اول حضرت ابوالفضل قمر بنی هاشم(ع) و دوم حضرت علی اکبر(ع) و سوم فاطمه معصومه(س) است که زیارت مخصوص دارند.

_ زیارت نامه حضرت معصومه(س) را امام رضا(ع) یاد ما داده اند. در زیارت جامعه کبیره می فرمایند که با تکبیر وارد شوید. قبل از زیارت باید با مقدمه وارد زیارت شوید. معلوم است که مفاهیم عمیق در زیارت نامه می باشد. برای درک مفاهیم عمیق و به دست آوردن برکات به حد اعلی باید مقدمه زیارت را رعایت کنیم.

_ زیارت با معرفت را حضرت جوادالائمه(ع) دارای چهار رکن بیان می فرمایند اول این که بدانید کسی که زیارت می کنید امام است و زنده و مرده ندارد. دوم این که اطاعتش واجب است. سوم غریب می باشد و چهارم شهید است. اگر کسی امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند خداوند تمام گناهانش را می بخشد ولو به اندازه قطرات باران باشد. حتی در روایت است که اگر گناه کبیره در پرونده زائر امام رضا(ع) باشد خداوند تمام گناهانش را می بخشد.

_ توصیه شده که برای زیارت سیدالشهدا(ع) با ذکر وارد شوید. امام رضا می فرماید که برای زیارت خواهرم بالای سر ایشان بایستید و ابتدا سی و چهار مرتبه الله اکبر و سی و سه مرتبه سبحان الله و سی و سه مرتبه الحمدالله بگویید . برای درک فضائل احد اعلی حضرت معصومه(س) باید قلب را شستشو داد.

_ بهشت بر زائر دختر موسی بن جعفر (ع) واجب است. در روایت است که کسی که امام رضا(ع) را زیارت کند انگار خدا را در عرش زیارت کرده است. پیامبر دو بار پاره تن را برای دو نفر به کار برده اند اول برای فاطمه زهرا و دوم برای امام رضا (ع) می باشد. آثار و برکات در زیارت امام رضا(ع) بسیار زیاد است.

_ امام رضا (ع) که ثواب زیارتش بسیار بالا می باشد فرمود که کسی که خواهرم را در قم زیارت کند انگار من را زیارت کرده است. حرم فاطمه معصومه(س) حرم همه اهل بیت است و این خانم کریمه اهل بیت است. کریم به کسی می گویند که اگر فقیر نزدش برود ثروتمند برمی گردد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین