عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
بهره برداري از چهار طبقه مسجدالحرام و رسيدن ظرفيت صحن طواف به 114 هزار نفر خبري است كه يك مقام سعودي در آستانه موسم حج امسال اعلام كرد.
عقیق:مدير اداره طرحهاي امور حرمين شريفين اعلام كرد: ساخت سطح فوقاني مسجدالحرام در مرحله سوم پروژه توسعه افزايش سطح طواف به پايان رسيده است.
سلطان بن عاطي القرشي گفت: با پايان يافتن اين مرحله، حركت طواف در اطراف كعبه مشرفه تكميل مي شود
وي افزود: تمام طبقات ساختمان مطاف جديد براي اداي شعيره طواف در چهار طبقه ساختمان جديد آماده شده است و ظرفيت صحن طواف در چهار طبقه آن به 107هزار طواف كننده رسيده و اين ظرفيت در كنار حلقه هاي مطاف موقت به 114 هزار نفر در ساعت مي رسد.

توقف طرحهاي توسعه تا ابتداي محرم
القرشي گفت: فعاليت در تمام طرحهاي ساخت و ساز در داخل مسجدالحرام پس از پايان آماده سازي تمام طبقات ساختمان مطاف جديد و باز شدن آن به روي حجاج در موسم حج امسال از بيست و پنجم ذي القعده متوقف مي شود و مجددا از ابتداي محرم الحرام براي تكميل ساخت سه گذرگاه اصلي به همراه مناره ها و ديگر اقدامات از سرگرفته مي شود
وي افزود: با پيگيري السديس رئيس كل امور حرمين شريفين، كار آماده سازي صحنهاي خارجي اطراف مسجدالحرام و همچنين ساختمان توسعه سوم براي افزايش صحنها پايان خواهد يافت و امسال براي اولين بار تمام طبقات مطاف جديد شامل طبقه صحن(زيرزمين)،همكف،اول و بام مورد استفاده قرار مي گيرد كه به حل مشكل ازدحام در مسجدالحرام كمك مي كند.
القرشي كه با عكاظ گفتگو مي كرد، اظهار داشت: كار ساخت و ساز تا پيش از پايان يافتن ماه ذي الحجه با احداث طبقه فوقاني براي تكميل حلقه طواف و مرتبط كردن آن با بام مرحله نخست و دوم با هدف بهره برداري حجاج از اين اماكن در موسم حج امسال ادامه مي يابد تا مساحت كل مرحله سوم به دو ميليون و 76 هزار متر مربع برسد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین