عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد يزدي در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه اراك، معرفت نسبت به حج را از امور مهم اين سفر معنوي دانست و گفت: اولين قدمي كه لازم است حاجي قبل از سفر حج بردارد ، معرفت به اماكن و فلسفه اين حركت عظيم ميليوني است .
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد يزدي در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه اراك، معرفت نسبت به حج را از امور مهم اين سفر معنوي دانست و گفت: اولين قدمي كه لازم است حاجي قبل از سفر حج بردارد ، معرفت به اماكن و فلسفه اين حركت عظيم ميليوني است .
وي با اشاره به فرمايش گرانبهاي اميرالمومنين (ع) كه مي فرمايند : ما من حركت الا و انت محتاج فيه الي المعرفه هيچ كاري را يك مسلمان شروع نمي كند الا اينكه قبلش به آن كار معرفت پيدا مي كند ، به توضيح زواياي مختلف اين معرفت پرداختند .
وي تأكيد كرد: اگر معرفت پيدا شود زائر درك ميكند كه مهمان ويژه خداست . اين شناخت اگر حاصل شود خيلي كار بزرگي شده است . حاجي وآن كسي كه براي حج حركت ميكند ، مهمان ويژه خداست و لازم است آداب و دستورات و كارها و وظايف اين فريضه مهم را بياموزد .
وي ادامه داد: از وظايف قبل از سفرحج انجام وصيت نامه ، طلب حلايت نمودن از اطرافيان ، دلها رو به هم نزديك كردن ، تعيين سال خمسي و تطهير مال و زندگي است .
ايشان با اشاره به آيه 27 سوره مائده : انما يتقبل الله من المتقين ، مصداق اين آيه را آمادگي هاي قبل از سفر دانسته و متقين اعمال را انجام مي دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمين فرشاد افزود: از اين موقعيت طلايي نهايت استفاده را بايد ببريد و با خداوند عهد و پيمان ببنديد چونكه كسي كه با نعرفت اعمال را انجام دهد موقع خروج از مكه مثل روزي كه از مادر متولد شده است .
وي ادامه داد: انجام ختم قرآن كريم ، دعا در حق ديگران ، دعا جهت رفع گرفتاري هاي امت اسلام از اعمال مي باشد .
حفظ دستاوردهاي حج خيلي مهم است چرا كه طبق فرمايش امام صادق (ع) حاجي جايي پا ميگذارد كه 124هزر پيامبر در آنجا پا گذاشتنه اند و اين مكان معنوي و اعمال آن باعث پاك شدن جان روح حاجي ميشود .
وي تأكيد كرد: در استقبال ها و برنامه هاي بازگشت دقت كنيد اين دستاوردها را از دست ندهيد . بعد از سفر مراقبت داشته باشيد و نعمت ها را قدرداني كنيم .



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین