عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
امام جمعه موقت تهران :
امام جمعه موقت تهران در یزد گفت: جنگ با ولایت یک جریان سیاسی نیست، بلکه جنگ با خداست و دشمنی با حق تعالی از مهمترین نشانه های کفار و مستکبران است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی به مناسبت دهه کرامت در مراسم تکریم و بزرگداشت امامزاده جعفر (ع) یزد با اشاره به اینکه تجلیل و بزرگداشت امامزادگان یکی از سفارش های قرآن و عمل به دستور قرآن است اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده «تعظیم شعائر کنید»، امامزادگان از شعائر الله هستند.

امامزادگان باب المراد و سند حقانیت

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امامزادگان باب المراد و سند حقانیت هستند و مردم از سال ها پیش تاکنون از این امامزاده ها حاجت گرفته اند افزود: امامزادگان در ایران اسلامی، سند حقانیت، منشأ برآورده شدن حاجات، رحمت و برکت رزق و روزی مسلمانان و ملت ولایت مدار ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه در جای جای کشور ایران امامزادگان باعث برکت هستند گفت: این بزرگواران سختی های زیادی کشیدند تا دین اسلام حفظ شود و وجود و عزت فرزندان ائمه اطهار و امامزادگان، بعد از گذشت سال‌های طولانی، اعجاز بزرگ حقانیت فرستادگان خدا و دین اسلام است و به گفته خداوند فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) همیشه ماندگار و هرجا که آرمیده باشند، دارای جایگاه والا و مثال زدنی هستند.

وی وجود امامزادگان را، مرجع و پناهگاه مومنان و نیازمندان دانست و اظهار داشت: خدای متعال حضرت زهرا(س) و فرزندان شایسته ایشان را کشتی نجات طوفان زدگان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در عصر امروز قرار داده است.

امامزادگان باید به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، امامزادگان باید به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف امامزادگان در استان یزد و کشور در راستای ترویج فرهنگ نبوی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رسیدن به مقام امامت نتیجه قبول شدن در امتحانات سخت خداوند دانست و ادامه داد: آموزه‌های دین اسلام به ما درس امیدواری و ایستادگی در برابر سختی‌های زندگی و توکل به خدا را می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) به فرمان خداوند همسر و فرزندش را در بیابان رها کرد و به پاس از این خود گذشتگی همه حاجی ها باید به احترام حضرت هاجر در همان محل رفت و آمد کنند اضافه کرد: بندگان صالح خدا همواره مورد امتحان قرار گرفته و باید سختی های زیادی را تحمل کنند اما خداوند همواره حافظ بندگان صالح خود خواهد بود و لذا نباید از دشمنان ترس داشته باشیم و اینکه خداوند حضرت ابراهیم را پرآوازه کرد بدلیل اطاعت وی و توکل به خداوند بود و خدا همواره فرموده است هرکس در دنیا برای رضا خدا و در راه ترویج فرهنگ دین اسلام از هستی، همسر و فرزند خود بگذرد، صاحب نامی نیکو و ماندگار در پیشگاه حق تعالی می شود.

این استاد حوزه، با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که آرم امام علی (علیه السلام) را با هدایت های مقام معظم رهبری دارد خاطرنشان کرد: انقلاب ما نیز به دست یکی از فرزندان امام علی(علیه السلام) به پیروزی رسید و پرچم نهضت نیز امروزه به دست خلف صالح ایشان است و باید همواره حافظ این انقلاب و رهبری باشیم.

نقش حائز اهمیت شورای نگهبان در نگهبانی از قانون اساسی

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: نقش شورای نگهبان در نگهبانی از قانون اساسی حائز اهمیت است و در متن قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر صلاحیت رئیس جمهور و قانون ارائه شده از سوی دولت را به عهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت دینی جایگاه ولایت در راستای زنده نگه داشتن شعائر الهی در جامعه اسلامی و جهان امروز ادامه داد: جنگ با ولایت یک جریان سیاسی نیست، بلکه جنگ با خداست و دشمنی با حق تعالی از مهمترین نشانه ها کفار و مستکبران است.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه  با اشاره به اهمیت وجود روحیه بسیجی، فداکاری و ولایت مداری مردم استان یزد تصریح کرد: مردم شهر یزد همواره ولایت مدار بوده و صفا و بزرگواری در این دیار موج می زند.

وی در پایان با بیان اینکه تعظیم و بزرگداشت امامزادگان نیز یکی از راه های تدین و ولایت مداری است گفت: مستکبران و دشمنان دین اسلام سعی دارند با جعل عنوان شیعه و آموزه های مکتب تشیع و اسلام ذهن جامعه اسلامی به ویژه جوانان را از دستورات و سفارش های انسان ساز حق تعالی دور کنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین