عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
مراسم هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) با مداحی حاج سعید حدادیان برگزار شد
کفران نعمت در بین ما زیاد است.انگیزه های کفران نعمت چند مورد است و اولین انگیزه این است که انسان خود را سزاوار نعمت بداند.
گزارش تصویری



عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا (س) باسخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا حسینی و مداحی حاج سعید حدادیان،کربلایی محمد حسین حدادیان، کربلایی اکبر عبادی و دیگر ذاکرین اهل بیت برگزار شد.


  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسینی را بخوانید:

_ خیلی از اوقات دعاهای ما محبوس می شود و بسته می شود. عمل صالح  باید بالا برود. از آسمان اول عبور کند و هر کدام از این آسمان ها مرحله ای است که باید از آن مراحل دعا بگذرد. این که دعا شنیده نمی شود یعنی این که چون بنای اجابت نیست طوری شنیده می شود انگار شنیده نمی شود. ماه ذی العقده فرصت خوبی است. زمانی است که انسان باید گره ها را باز کند تا دعا مستجاب شود.

_ دعا باید سی شرط داشته باشد که مستجاب شود. اما خداوند متعال فضائلی را قرار داده که دعاهای انسان که بسته است و فقل شده و یا به تعبیرامروزی ها فیلتر شده این دعاها را  اجابت شود. خداوند متعال بعضی مکان ها و زمین هایی را قرار داده که آن ها ظرف مکانی برای فیلتر شکن دعا است و کلید فقل دعا می باشد.

_ در زیارت ناحیه مقدس حضرت حجت(عج)  آمده است که  قبه اباعبدالله را خداوند فیلتر دعا قرار داده است. بعضی اوقات یک شب این خاصیت را دارد. مانند شب های جمعه و شب لیلة الرغائب. بعضی از ماه ها هم همین طور است .در طول سال ماه ذی القعده یکی از این ماه های پر فضیلت است که در روایت است که ماه ذی القعده ماه استجابت دعا است به برکت صاحب این ماه امام رئوف علی بن موسی الرضا دعا مستجاب می شود.

_ کسی که اهل دعا می شود دعا شناس هم می شود. کار نیکوکردن از پر کردن است. وقتی انسان دعا زیاد می کند قالب دعاها دست انسان می آید. همین طور در قرآن است. در زیارات ما بخش بسیار مهمی داریم که در بحث دعاها است. دعاهایی که در زیارات خوانده می شود برخی مشترک و برخی خاص است که این دعاهای خاص با صاحب زیارت ارتباط دارد.

_ سعادت و شقاوت انسان دست خود انسان است. یکی از ویژگی های مؤمن این است که لحظه ای از عاقبت خود بیمناک نباشد. در زیارت حضرت معصومه (س) می خواهیم که عاقبت ما را سعادت قرار بدهد. انسان برای صعود باید هم داشته ها را نگهداری کند و هم آنچه را که داریم باید اضافه کنیم.

_ محرم ها و مناسبت هایی که هر روز برای ما می آید و می رود به منزله پله جدید است. باید از این فرصت ها استفاده کامل را ببریم.گاهی انسان نعمت را از دست می دهد ولی گاهی نعمت تبدیل به نقمت می شود و مانند چوبی بر سر انسان می آید. قرآن می فرماید که خدا نعمت را تغییر نمی دهد و از تو نمی گیرد مگر این که خودت تغییر کنی و نعمت تو به نقمت تبدیل شود.

_ اولین عاملی باعث می شود نعمت باقی بماند این است که در عادات خیری که دارید سعی کنید مقاومت کنید و آن ها را از دست ندهید. دومین عامل این است که کفران نعمت نکنید. کفران نعمت خیلی خطرناک است و از عواملی است که باعث می شود نعمت به نقمت تبدیل شود.

_ کفران نعمت در بین ما زیاد است.انگیزه های کفران نعمت چند مورد است و اولین انگیزه این است که انسان خود را سزاوار نعمت بداند. دومین انگیزه کفران نعمت فراوانی نعمت است. نعمت ها را واقعاً نمی شود انسان بشمارد. سومین انگیزه کفران نعمت مقایسه باطل است.

_ سومین عامل که باعث می شود نعمت باقی بماند شکر است که شکر زبانی و عملی و رفتاری باید باشد. استفاده درست از نعمت ها شکر نعمت است. چهارمین عاملی که باعث می شود نعمت ها باقی بماند ظلم نکردن به مردم است. ظلم به مردم  باعث می شود نعمت به نقمت تبدیل شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین