عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
دبیر جشنواره «مدهامّتان» با اشاره به برگزاری این جشنواره در 7 رشته از فعال‌ شدن بخش خواهران خبر داد و گفت: مرحله نهایی جشنواره جوانان کانون‌های مساجد سوم تا ششم آذرماه برگزار می‌شود.

عقیق:«مجتبی میرزایی‌نسب» دبیر اجرایی جشنواره قرآنی «مدهامّتان» با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره قرآنی «مدهامّتان»، اظهار داشت: امسال آیین نامه این جشنواره در جلسات متعدد با کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن آیین‌نامه جشنواره «مدهامّتان» در دو بخش اجرایی و فنی تدوین شد.

وی با بیان اینکه در بخش فنی به محتوا و نحوه نمره دهی داوران به شرکت‌کنندگان اشاره شده است، افزود: این آیین‌نامه در اختیار داوران و شرکت کنندگان قرار می‌گیرد تا آن‌ها با توجه به آیین‌نامه خود را برای رقابت اماده کنند.

میرزایی‌نسب به تغییرات آیین‌نامه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تغییرات افزایش سن متقاضیان شرکت در جشنواره قرآنی «مدهامّتان» است به طوری که ما امسال شرایط سنی را از 16 به 18 سال افزایش دادیم تا از این طریق سطح کیفی رقابت‌ها را ارتقا دهیم.

دبیر جشنواره قرآنی مدهامّتان با بیان اینکه آیین‌نامه این رقابت‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: مسئولان استانی تا 20 شهریورماه فرصت دارند زمان مناسب برای برگزاری مرحله استانی را به دبیرخانه مرکزی اعلام کنند.

وی از برگزاری مرحله استانی از 20 شهریورماه تا 10 آبان ماه خبر داد و افزود: هر استان بر اساس ظرفیت و توانمندی‌ها در این مدت باید مرحله استانی را برگزار کرده و اسامی نفرات برتر هر رشته را به مرکز اطلاع دهد.

میرزایی‌نسب با بیان اینکه امسال بخش خواهران جشنواره مدهامّتان در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته حدود 10 استان متقاضی شرکت در بخش خواهران این جشنواره بودند و در نهایت مرحله کشوری در قم برگزار شد اما امسال این جشنواره با قوت در تمامی استان‌ها برپا خواهد شد.

وی با اشاره به رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامتّان خاطر نشان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته این جشنواره در رشته‌های حفظ (10، 20 و 30 جزء)، قرائت، ترتیل، اذان، صحت حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر قرآن و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود اما رشته‌های صحت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه تنها در مرحله استانی برپا خواهد شد.

دبیر جشنواره مدهامّتان با بیان اینکه مرحله کشوری این رقابت‌ها 3 تا 6 آذرماه در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف اواخر آذرماه برگزار می‌شود، ما باید مسابقات مدهامّتان را زودتر برگزار کنیم تا بر اساس سهمیه‌ای که داریم حافظ و قاری برتر جشنواره مدهامّتان را که به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن اعزام می‌شود، معرفی کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین