عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست هم‌‌اندیشی و تکریم پزشکان تقریبی با اشاره به اهمیت مسئله تقریب و لزوم نهادینه‌کردن فرهنگ وحدت در جامعه، تاکید کرد: تقریب باید وارد زندگی آحاد مردم شود.
عقیق:به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نشست هم اندیشی و تکریم پزشکان تقریبی با موضوع نقش جهاد پزشکی در تقریب دل‌ها با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
آیت الله محسن اراکی در این نشست با تبریک فرا رسیدن روز پزشک اظهار داشت: تقریب باید وارد زندگی مردم شود تا مردم راه تقریب را بیابند. یکی از مهمترین افرادی که می‌توانند در این زمینه موثر باشند پزشکان هستند که با خدمت خالصانه خود می‌توانند در این مسیر تاثیرگذار باشند و در اینجا از همه پزشکان می‌خواهیم ما را در عرصه تقریب و به هم نزدیک کردن مردم یاری کنند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های فراروی جهان اسلام، خاطرنشان کرد: شاید اغراق نباشد اگر بگوییم در طول تاریخ اسلام دورانی این چنین در جامعه اسلامی وجود نداشته بلکه می‌توان ادعا کرد که کل بشریت چنین دورانی را به خود ندیده است.
دبیرکل مجمع افزود: جمعی با شعارهای دینی جمعیت بشر را پراکنده می‌سازند و عده‌ای را به نابودی جمعی دیگر فرا می‌خوانند و تاسف بار اینکه این اقدامات با شعارهای دینی و با شعار حمایت از ارزش‌های انسانی صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امروز سخت‌ترین دوران تاریخ اسلام را طی می‌کنیم، افزود: در حالی که انقلاب اسلامی روش جدیدی برای هدایت بشر پیشنهاد کرده و آن حاکمیت خدا و دین خدا و نظم الهی در جامعه بشری به عنوان دکترین نوین بود، قدرت‌های استکباری با این دکترین به مخالفت برخاستند.
آیت الله اراکی در ادامه بیان داشت: آخرین توطئه‌ای که در جهان اسلام با آن مواجهیم تفرقه مذهبی و جنگ مذهبی است؛ چه خون‌ها که در این چند سال اخیر در کشورهای اسلامی نریخته است و نمونه آن را در کشورهای مثل سوریه، عراق، لیبی، مصر و...شاهد هستیم و این روند ادامه دارد، لذا بر دوش همه مصلحان و دلسوزان جامعه بشری وظیفه سنگینی است تا تلاش کنند در برابر این هجوم خطرناک فکری و نظامی ایستادگی کنند و جامعه بشری را به پیوستگی فرابخوانند.
دبیرکل مجمع با اشاره به آیه "إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُواْ دِینَهُمْ وَکَانُواْ شِیَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُم بِمَا کَانُواْ یَفْعَلُونَ" تصریح کرد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دیگر مسئولان کشور، بر این اساس مردم را به وحدت دعوت می کنند تا دستورات الهی و وظیفه دینی خود را به مرحله اجرا بگذارند.
وی در ادامه افزود: هویت اسلامی، هویت وحدت است یعنی بر اساس این آیه که می‌فرماید:"ان الدین عند اللّه الاسلام و ما اختلف الذین اوتوا الکتاب الا من بعد ما جاءهم العلم بغیا بینهم و من یکفر بایات اللّه فان اللّه سریع الحساب"اگر جامعه ای داشته باشیم که نام اسلام را داراست  باید اولین شاخصه اش این باشد که در آن جامعه وحدت و یکپارچگی وجود داشته باشد و تنها عنصری که می تواند جامعه بشری را یکپارچه کند اطاعت از فرمان الهی است.
آیت الله اراکی تقریب با اشاره به  سه مرحله و شاخصه اصلی تقریب گفت : نظریه سازی، گفتمان سازی و میدان سازی سه مرحله تقریب است و ما اکنون در مرحله میدان سازی تقریب یعنی عملی کردن طرحهای تقریب در بخش های مختلف جامعه اعم از دانشگاه‌ها، کارگاه‌ها، حوزه‌ها و....هستیم و ما در این عرصه تلاش می کنیم.
در پایان این نشست دبیرکل مجمع تقریب مذاهب از 14 نفر از پزشکان شیعه و سنی کشور که در عرصه پزشکی جهادی و تقریبی خدماتی ارائه کرده‌اند، قدردانی کرد.
همچنین طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان در سخنانی با قدردانی از فعالیت‌های جهادی پزشکان تقریبی، این حرکت را گامی بزرگ برای تحقق تقریب عملی برشمرد.
وی همچنین افزود: با توجه به اوضاع یمن و مظلومیت مردم این کشور که هر روز در معرض بدترین تجاوزات نظامی قرار دارند، اتحادیه جهانی زنان مسلمان درصدد بر آمد تا برای زدودن آلام و مشکلات مردم یمن اقدامی ضروری انجام دهد لذا طرحی را به دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ارائه دادیم با این عنوان که کسانی که امروز رنج می‌برند باید برای زدودن رنجوری آنها اقدامی انجام دهیم و پزشکان می‌توانند در این مسیر نقش عمده‌ای ایفا کنند.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین