عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
همزمان با ولادت امام رضا(ع) برگزار می شود
همزمان با زادروز ولادت حضرت امام رضا(ع) جشنواره ادبی نذر شعر با معرفی و تقدیر از 23 شاعر برگزیده رضوی از سراسر کشور به کار خود پایان می دهد.
عقیق:این جشنواره به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) برگزار و  طی آن بیش از 600 اثر از سراسر کشور دریافت شد.
به گفته رییس فرهنگسرای خاتم (س) هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و احیای شعر آیینی ، تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقمندان و فعالان ادبیات دینی و آیینی است.
اکبر بختیاری افزود : در این جشنواره  از تمامی دوستداران اهل بیت(ع ) و به ویژه شاعران دلباخته آن دو حضرت دعوت شد تا اشعاری که در ستایش آن بزرگواران سروده اند را ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه ای منتشر شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به استقبال خوب از این جشنواره اظهار داشت : این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع)  و حضرت معصومه (س)در قالب‌های شعر و قطعه ادبی برگزار  و پس از اعلام فراخوان بیش از 600 اثر از 120 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود : پس از داوری اشعار توسط هیات داوران جشنواره آقایان حمیدرضا شکار سری ، قاسم صرافان و صابر قدیمی ، 8 نفر به عنوان برگزیده اول تا هشتم و 15 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره که همزمان با ولادت ثامن الائمه برگزار خواهد شد از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.
گفتنی است سخنرانی ادبی ، شعرخوانی آیینی ، اجرای موسیقی سنتی و آیین اهدای لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان ، از جمله بخش های مختلف جشنواره ادبی هستند.
مراسم اختتامیه این جشنواره به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 ساعت 18 روز چهارشنبه چهارم شهریور مصادف با زادروز امام رضا (ع) و آخرین روز دهه کرامت در سالن مجتمع شهید مختار سلیمانی به نشانی یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان ، جنب خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار می شود.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین