عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
عضو مجمع جهانی خادمان رضوی:
محقق برجسته لبنانی و از خادمان برگزیده جشنواره امام رضا(ع) گفت: فرهنگ رضوی، فرهنگ دین مبین اسلام است که مسلمانان باید آن را پذیرفته و مودت اهل بیت (ع) را در دل های خود نهادینه کنند.

عقیق:آیت‌الله سید جعفر مرتضی جبل عاملی از خدام برگزیده رضوی در جشنواره امام رضا (ع) و محقق و نویسنده برجسته شیعه لبنانی در مراسم افتتاح مجمع خادمان رضوی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: فرهنگ رضوی، فرهنگ خادمان اسلام و دین مبین اسلام است. خداوند در قرآن کریم به دوستی و مودت بین نزدیکان پیامبر (ص) دستور دارد و این مطلب مبارک را با کلمه قل آغاز کرد که به معنای فرمان دادن در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه ولایت ائمه (ع) از دستورات الهی است، توضیح داد: منظور از این مودت محبت معمولی نیست بلکه مودت معنایی فراتر از دوستی معمولی ما انسان ها دارد منظور مودت نزدیک و دوستی اهل بیت (ع) است، امام حسین (ع) مودت را به شناختن حق بزرگ اهل بیت (ع) که بر گردن ماست، فرا می خواند.

آیت الله جبل عاملی در ادامه یادآؤر شد: خداوند نفرموده که مودت فقط باید برای نزدیکان باشد بلکه مودت باید در قبال مودت اهل بیت (ع) باشد محبت بر خاندان پیامبر (ع) دل ها را نسبت به خود او هم تقویت می کند و فایده اش به خود انسان باز می گردد.

*زمزمه های مردم با امام رضا (ع) مرا جذب مشهد می کند

در ادامه این مراسم اسماء ممدوت، نماینده مجلس پنجاب پاکستان و از خادمان برگزیده رضوی  با ابراز خرسندی از حضور در این جشنواهر گفت: بنده به عنوان یکی از متولیان مکانی مقدس در پاکستان افتخار دارم جزو خادمان امام رضا (ع) باشم میلیون ها نفر از سراسر جهان در این ایام در مشهد حضور می یابند که مراتب درود و تهیت خود را نثار امام کنند بیش از همه توجه مرا زمزمه های آنها با امام رضا (ع) جلب می کند.

وی در ادامه افزود: چه راضی در این گنبد و بارگاه نهفته که میلیون ها دل را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. در ماجرای غدیر که امروز خداوند دین را بر انسان ها تکمیل کرده حجیت خداوند بر ولایت و امامت مشخص می شود. خداوند ائمه (ع) را بعد از پیامبر (ص) به عنوان رهبر تعیین می کند.

ممدوت با بیان اینکه تقوا یکی از مهمترین تعلیمات دینی است که همواره به ما آموزش داده شده است، گفت: همراه آموزش دین پیامبر (ص) به ما عشق و علاقه به فرزندان و عترت خود را نیز آموخته است. امام رضا (‘ع) به عنوان عالم آل محمد همواره عشق و علاقه پیروان اهل بیت (ع) را در سراسر جهان را به ما آموزش داده است.

وی همچنین توضیح داد: درس های اخلاقی خیلی خوبی را به ما آموختند امام رضا در درس های خود همیشه مسائل اخلاقی را به شیعه تذکر می دادند و همیشه بر ضرورت حضور اهل بیت (ع) در مسائل دینی تأکید داشتند. امام در زمان خود عالم ترین فرد و از همه بخشنده تر و معتمدتر نسبت به تعالیم الهی در زمان خود بودند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین