عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام اعرافی:
رئیس جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه گفت: ما در خصوص ارائه الگوی مسجد، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در ایران با همه پیشرفتی که در این حوزه داشته‌ایم، خیلی عقب هستیم.

عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در خصوص سالروز جهانی مسجد گفت: مقوله مسجد با اندیشه اسلامی‌ گره خورده و از آغاز بعثت نیز، انوار اسلام در مسجد درخشید.

وی با اشاره به رویکرد اساسی اسلام به مسجد، ابراز داشت: همان‌طور که می‌دانیم مسجد در اندیشه اسلامی، قطب و محور بوده و در همه شئون و ساحت‌های زندگی بشر نقش ایفا می‌کند. همچنین مسجد جایگاه وحدت بخش، جایگاه کمال انسانی، سیاست و انسجام جامعه اسلامی است.

رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه عنوان کرد: مساجد در طول تاریخ دارای یک درجه‌بندی و سلسله مراتب معنوی و سیاسی و اجتماعی بوده‌اند. متأسفانه در شرایطی که ما در این چند دهه اخیر داشتیم  شاهد اشغال مسجدالاقصی از سوی اشغالگران اسرائیل با پشتیبانی که استکبار جهانی هستیم.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه چند دهه از انقلاب‌مان می‌گذرد کوتاهی‌های زیادی نسبت به مسجد در داخل ایران داشته‌ایم. بنده معتقدم ما نیاز به صد هزار مسجد براساس سرانه 100 یا 500 نفر داریم و این مساجد وضع خوبی ندارند.

اعرافی ادامه داد: تهران به عنوان ام‌القرای انقلاب اسلامی، کمتر از دو هزار مسجد دارد که با آن سرانه 1000 یا 500 نفر یک مسجد، فاصله زیادی دارد از نظر کیفیت نیز مسجد باید سه وعده نماز در آن اقامه شود و امام جماعت ممحز داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما در خصوص ارائه الگوی مسجد، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در ایران با همه پیشرفتی که در این حوزه داشته‌ایم، خیلی عقب هستیم. امیدواریم مسجد بتواند نقش محوری خویش را در ایران و در حد جهان اسلام پیدا کند.

رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: مهم‌ترین کار عملی در این راستا در سیاست‌گذاری داخل ایران مشارکت فعال نهادها و سازمان‌هایی است مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، نهادهای حوزوی، وزارت ارشاد. که متأسفانه ما در این خصوص یک جایگاه مشترک راهبردی برای این مسئله نداریم.

وی یادآور شد: ان شاءالله مسجدالاقصی از لوث اشغالگران آزاد شده، مسجدالاحرام و مسجد النبی هم جایگاه وحدت و انسجام امت اسلامی شوند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
0
این حرف ها زمان و مکان ندارند!؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین