عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
خيمه گاه حسيني يا همان ميعادگاه عاشقان حسين(عليه السلام)،جايي است كه در روز دوم محرم (61 ه.ق)سرور و سالار شهداء حضرت اباعبداله الحسين (ع) به اتفاق اهل بيت ، فرزندان و ياران وفادارش به اين مكان آمدند و خويش را براي واقعه اي بزرگ آماده ساختند.
عقیق:خيمه گاه حسيني يا همان ميعادگاه عاشقان حسين(عليه السلام)،جايي است كه در روز دوم محرم (61 ه.ق)سرور و سالار شهداء حضرت اباعبداله الحسين (ع) به اتفاق اهل بيت ، فرزندان و ياران وفادارش به اين مكان آمدند و خويش را براي واقعه اي بزرگ آماده ساختند.
اين مكان هشت روز ، پذيراي قدوم عزيزترين و وفادارترين انسان هاي زمان شد و باعث گرديد امروزه خيل عاشقان و ارادتمندان سيدالشهداء(ع) به ياد آن حماسه شورآفرين ، ترك ديار خود نموده و چند صباحي به كربلاي معلي آمده و ساعاتي را در اين يادمان سپري مي كنند.
از آنجا كه محل خيمه گاه نقطه عطف جريان عاشورا قرار گرفت؛ روايتگري از ماجراهاي پيش از حضور اهل¬بيت (عليهم السلام) در اين مكان كاري است بايسته تا مخاطبين ضمن شكل گيري تصوير و نمايي از قبل از كربلا؛به پيگيري وقايع بعد از آن بپردازند.
اين عاشقان دلسوخته با يادآوري مصائب جانسوز امام حسين(عليه السلام) بيش از پيش به غربت امامشان واقف مي شوند و عهد و ميثاق و بيعت خويش را با حضرت ولي عصر آقا امام زمان (عج) محكم تر مي نمايند.
شور و اشتياق مخاطبين روايتگري حماسه عاشورا به قدري است كه تقاضاي تكرار اين برنامه در موقعيت هاي زماني و مكاني ديگر را دارند.
روايِ اين حماسه با بيان نكات و عبرت هاي برجسته، سعي در گره زدن تاريخ عاشورا با موضوع مهدويت دارد.








211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین