عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
در جلسه روحانيون و مداحان ، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با استناد به حديثي ، چهار موضوع مهم معرفتي يعني خداشناسي ، انسان شناسي ، وظيفه شناسي و آسيب شناسي را براي روحانيون كاروان جهت طرح براي زائران تبيين نمود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني ، تبيين خداشناسي ، انسان شناسي ، وظيفه شناسي و آسيب شناسي را از مهم ترين موضوعات قابل طرح براي زائران برشمرد.
وي با اشاره بر لزوم خداباوري گفت : به ميزاني كه انسانها خدامدار مي شوند از زشتي ها و بداخلاقي ها و صفات رذيله دوري جسته و روي به زيبائيها و صفات كمال مي آورند .
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق يكي ديگر از مباحث مهم را انسان شناسي خواند و گفت : زائران بايد در اين سفر خودشناسي بپردازند و تلاش كنند حسين گونه شده و جلوه اسماء الهي و صفات حسناي خداوند گردند كه در آن صورت زيباترين و با عظمت ترين موجودات خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني رسالت سوم را دين شناسي خواند و افزود : زائران بايد به تكاليفي كه خداوند براي آنها تعيين فرموده آشنا شوند و آن را به نحو احسن انجام دهند زيرا بشر در اين عالم براي تكامل آمده و با انجام تكاليف شرعي و اخلاقي تكامل آفرين مي شود.
وي به چهارمين مسئوليت روحانيون اشاره كرد و خاطر نشان ساخت : آسيب شناسي در عرصه ديني بسيار مهم است و بايد روحانيون از آنچه كه دين را از حقيقت تهي مي كند و دين را دچار اوهام و امور سست مي كند براي زائران بيان كنند زيرا اسلام ناب ، اصيل و بدون پيرايه ، نجات بخش و ماندگار است زيرا دشمنان و افراد ناآگاه براي مخدوش نمودن چهره دين ، بعضي از امور سست و بي اساس و ناروا را به اسم دين ، بين مردم ترويج مي كنند كه در پيرايش دين از اين امور، هوشياري مسلمانان را مي طلبد .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین