عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
انسان‌ها معمولا به اين دليل سفر مي‌كنند كه از خويشتن خود فاصله بگيرند و براي مدتي آن را فراموش كنند، اما به عكس، در اين سفر آدمي بيشتر به خود و لايه‌هاي دروني خويش نزديك مي‌شود و به تامل و تدبر خويش مي‌پردازد. در واقع حج يك سفر آفاقي و انفسي است كه انسان در فرآيند آن، نفس خود را واكاوي مي‌كند و به خودآگاهي مي‌رسد.
عقیق: وبلاگ «كاروان حج حبيب» از خردادماه سال 1394 فعاليت خود را آغاز كرده است. موضوعات اين وبلاگ شامل؛ اخبار كاروان، اخبار و رويدادهاي حج،‌ عمومي و مناسبتي، فلسفه و اسرار حج مي‌شود.
در نوار بالايي اين وبلاگات امكانات كاملي براي اعضا و زائرين كاروان در نظر گرفته شده است. امكاناتي از قبيل؛ تماس با مديريت كاروان، مشخصات عمومي كاروان، خادمين كاروان، جلسات آموزشي كاروان، برنامه‌هاي فرهنگي كاروان، ختم قرآن و صلوات.
در مطلبي با عنوان «روانشناسي سفر حج» مي‌خوانيم:«سفر به خويشتن: انسان‌ها معمولا به اين دليل سفر مي‌كنند كه از خويشتن خود فاصله بگيرند و براي مدتي آن را فراموش كنند، اما به عكس، در اين سفر آدمي بيشتر به خود و لايه‌هاي دروني خويش نزديك مي‌شود و به تامل و تدبر خويش مي‌پردازد. در واقع حج يك سفر آفاقي و انفسي است كه انسان در فرآيند آن، نفس خود را واكاوي مي‌كند و به خودآگاهي مي‌رسد. رهايي از تعلقات: در سفرهاي انساني ممكن است آدمي به نفس خويش ظلم كند و تعلقات و علقه‌هاي آن را افزون تر سازد، ولي در حج، آدمي فرصت مي‌يابد تا از تعلقات نفساني خود را بپيرايد و نفس زنگار زده خود را صيقل دهد و سبك بال شود؛ از همين رو؛ بسياري از روانشناسان، سفر حج را يكي از بهترين شيوه‌ها براي سلامت رواني و بهداشت روحي انسان مي‌دانند.»
در ستون سمت چپ اين وبلاگ علاوه بر بايگاني، پيوندهاي روزانه، آخرين مطالب مي‌توانيد دانشنامه مربوط به سوره‌هاي قرآن را ببينيد. نظر سنجي‌ نيز در گوشه اين وبلاگ درباره محتواي اين وبگاه موجود است. تصوير بالاي اين وبلاگ عكس خانه خدا و مسجدالنبي (ص) است.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://karvan17796.blog.ir/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌تواننداينجارا كليك كنند.

براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيزاينجارا كليك كنيد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین