عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
نویسنده رمان «مفتون و فیروزه» که در جایزه ادبی قلم زرین برگزیده شد گفت: در «ولادت» ،نقش سادات رضوی تا دوره قاجار نشان داده می‌شود، از این سلسله در تاریخ اسمی برده نمی‌شود و این مسئله‌ای است که در ادبیات مغفول مانده است.
عقیق:سعید تشکری نویسنده برگزیده قلم زرین از انتشار کتاب دوم «ولادت» تا پاییز خبر داد و گفت: «ولادت»، یک رمان 5 جلدی است که رمان دوم این مجموعه تا پاییز منتشر خواهد شد و علت اینکه انتشار آن طول کشید، به خاطر «مفتون و فیروزه» بوده است.
وی افزود: در این مجموعه می‌خواهم نشان دهم که پس از ورود حضرت رضا (ع) و فرزند ایشان امام جواد (ع) سلسله‌ سادات رضوی نیز در کشور به وجود آمد.
نویسنده رمان «ولادت» گفت: ایرانیان از موسی مبرقع فرزند امام جواد (ع) صاحب نسلی پاکیزه می‌شوند به نام سادات رضوی یا به عبارتی سادات ایرانی که با اختلاف دو نسل فرزندان امام رضا (ع) هستند و این مجموعه، داستان فضلیت این قوم است.
تشکری در ادامه گفت: در رمان «ولادت» نقش سادات رضوی تا دوره قاجار نشان داده می‌شود و نقش آنها در حکومت ایران در حالی که خود حکومت نمی‌کنند نشان داده شده است و این سلسله سادات رضوی هستند که در تاریخ اسمی از آنها برده نمی‌شود و این مسئله‌ای است که در ادبیات مغفول مانده است.
او اضافه کرد: برای مثال صفویه مدیون رشادت رضویه است و اسمی از آنها نمی‌آید و در رمان ولادت می‌خواهم نقش آنها را نشان دهم و بازگشایی این بخش از تاریخ است.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین