عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
اوحدي درباره وضعيت درماني زائران در عربستان، گفت: طي ايام حج تمتع دو بيمارستان مجهز و شبانه روزي مخصوص ايرانيان با استقرار پزشكان متخصص و تجهيزات پزشكي در عربستان فعال خواهد بود، ضمن آنكه درمانگاه‌هاي شبانه روزي هم در محل اسكان زائرين استقرار دارند.
عقیق: به نقل از خانه ملت،‌ سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت در خصوص وضعيت اعزام زائر به عمره با توجه به اينكه هنوز دو پليس متجاوز اين كشور به نوجوانان ايراني محاكمه نشدند، گفت: جلسه دادگاه مجرمين برگزار شده و قوه‌قضاييه و دادگاه‌هاي عربستان پرونده آن‌ها در اختيار دارد و سركنسول ايران در تمامي جلسات دادگاه در جده حضور داشته و طبق گزارش‌ها اين حضور بسيار موثر واقع شده است.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه صيانت از حقوق شهروندي ايران در كشور ديگر از وظايف معاونت كنسولي وزارت امور خارجه است، افزود: كميسيون اصل نود مصوب كرد تا معاونت كنسولگري وزارت امورخارجه پيگير موضوع مورد نظر باشد و سازمان حج و زيارت وظيفه كمك به كنسولگري را دارد.
تعلل عربستان در مجازات دو پليس متجاوز قابل توجيه نيست/عمره در تعليق باقي مي ماند
وي ‌با تاكيد براينكه آغاز مجدد عمره منوط بر مجازات دو پليس فاسد و اعلام رأي است، ادامه داد: مقامات ارشد سعودي در ديدار با سفير ايران و مقامات وزارت امورخارجه تاكيد داشتند كه دو پليس متجاوز را به اشد مجازات مي‌رسانند اما تا به امروز تعلل كرده‌ و اين رفتار قابل توجيه نيست، بنابراين به مقامات اين كشور اعلام شده تا حكم مجرمين صادر و به اشد مجازات محكوم نشوند عمره در تعليق خواهد ماند.
اوحدي تاكيد كرد: شرط ايران براي از سرگيري عمره مجازات دو پليس خاطي است.

رايزني براي اخذ مجوز به منظور فعاليت بيمارستان مخصوص حجاج ايراني
وي درباره وضعيت درماني زائران در عربستان، گفت: طي ايام حج تمتع دو بيمارستان مجهز و شبانه روزي مخصوص ايرانيان با استقرار پزشكان متخصص و تجهيزات پزشكي در عربستان فعال خواهد بود، ضمن آنكه درمانگاه‌هاي شبانه روزي هم در محل اسكان زائرين استقرار دارند.
اوحدي با بيان اينكه وزارت بهداشت عربستان براي برپا كردن درمانگاه‌ها دستورالعملي مبني بر داشتن مجوز صادر كرده است، افزود: مركز بهداشتي سازمان حج و زيارت ايران با همكاري وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر جمهوري اسلامي در حال انجام اقدامات لازم براي گرفتن اين مجوز است تا مانند سال گذشته بيش از 120 درمانگاه و مطب در محل استقرار زائران در شهر مدينه و مكه برپا شود.

چرايي عدم ترخيص داروي مورد نياز زائران حج تمتع ايراني از سوي عربستان
رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: امسال داروي مورد نياز زائران حج تمتع، از سوي مركز بهداشتي سازمان حج و زيارت ايران به عربستان ارسال شد اما فرودگاه عربستان اجازه ترخيص آنها نداد، چراكه وزارت بهداشت اين كشور طي بخشنامه‌اي زمان ارسال دارو را به 15 شوال تا 15 ذي‌القعده منوط كرده است به همين دليل داروها در بازه زماني مشخص شده مجددا ارسال مي‌شوند و امسال هم مشكلي در جهت تامين داروهاي زائران وجود نخواهد داشت.

جنگ عربستان با يمن تاثيري در كاهش تعداد حجاج ايراني ندارد
وي درباره اينكه جنگ عربستان با يمن مي‌تواند بر تعداد زائران اعزامي به حج تمتع تاثيري گذارد يا خير، گفت: وزير حج عربستان قبول دارد كه حج تمتع، امر واجب مسلمانان است و به همين دليل قصد كاهش تعداد زائران را ندارند بنابراين سهميه حج ايران مانند سال گذشته 64 هزار نفر زائر و نيرو اجرايي است و ايران هم قصد كاهش آن را ندارد.
معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت در پايان گفت: تا امروز صدور ويزاها روند طبيعي داشته و بيش از 50 درصد ويزاها اخذ شده است و تا 26 شهريور مابقي ويزاها گرفته خواهد شد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین