عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
پيشگامان حجاج مدينه قبل چه كساني هستند؛
اولين كاروان حجاج بيت الله الحرام يا مدينه قبل از كشور هندوستان وارد شهر پيامبر(ص) شد.
عقیق: به نقل از عكاظ،اولين كاروان حجاج بيت الله الحرام موسم حج امسال از كشور هند وارد مدينه منوره شد.
اين كاروان 102 نفره از حجاج هندي از طريق فرودگاه محمد بن عبدالعزيز وارد مدينه منوره شد.
روزنامه عكاظ نوشت: ورود حجاج به مدينه منوره ادامه خواهد داشت به طوري كه پيش بيني مي شود فرودگاه محمد بن عبدالعزيز، حدود نيم ميليون نفر از ضيوف الرحمن در موسم حج امسال را پذيرا باشد.
محمد الفاضل مدير فرودگاه مدينه گفت: تمام دستگاههاي فعال در فرودگاه با ظرفيت هفت هزار كارمند و كارگر و با مشاركت بيش از هشت دستگاه دولتي و 35 شركت هواپيمايي براي فراهم كردن تدابير ورود حجاج تلاش كرده و مي كنند.
وي افزود: آمادگي ها براي استقبال از حجاج شامل آماده سازي سالنهاي سفر و سالنهاي هوايي و تامين تجهيزات و هماهنگي باوزارت حج درباره تامين اتوبوسهاي انتقال حجاج از فرودگاه و هماهنگي با شركتهاي هواپيمايي براي جدول بندي و زمان بندي پروازهاي حجاج و عدم تداخل آن با يكديگر براي جلوگيري از بروز ازدحام در داخل سالنها مي شود.
عكاظ نوشت: مساحت سالن جديد مسافران فرودگاه جده، 156 هزار مترمربع است و اين مجتمع به چهار سالن شامل پروازهاي داخلي، بين المللي، حج و عمره و شخصيتهاي بلندپايه تقسيم شده است.
خاطر نشان مي شود، اولين پرواز حجاج بيت الله الحرام در موسم حج امسال از كشور بنگلادش در فرودگاه بين المللي ملك عبدالعزيز جده در روز يكشنبه بيست و پنجم مرداد ماه به زمين نشسته بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین