عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
از روز تولد حضرت معصومه(س) تا سالروز تولد امام رضا(ع) که به عنوان دهه­ کرامت نامگذاری شده، روزهای مهم و ارزشمندی برای شناخت و معرفت اهل بیت(ع) است.
عقیق:حجت الاسلام محمدرضا رضوانی پور با اشاره به ایام دهه­ کرامت و ولادت کریمه­ ی اهل بیت(س)، گفت: این دهه­ی پر خیر و برکت که از روز تولد حضرت معصومه(س) تا سالروز تولد امام رضا(ع) به عنوان دهه­ کرامت نامگذاری شده، روزهای مهم و ارزشمندی برای شناخت و معرفت اهل بیت(ع) است که باید قدر­­دان آن باشیم.
استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه روایات متعددی در تجلیل از شخصیت حضرت معصومه(س) نقل شده است، ادامه داد: آن حضرت در محیطی پرورش و تربیت یافته اند که همگی اعضای خانواده به فضایل والای اخلاقی و کمالات عظیم انسانی آراسته بودند. بطوری که عبادت، صداقت، پاکدامنی، بخشندگی، تقوا و استقامتِ اعضای خانواده زبان زد عام و خاص بود. و به خاطر این که دختر نمونه و ممتازی بودند، از طرف پدر عهده دار تعلیم و تربیت خواهران و برادران کوچک خویش بود. به گونه ای که ایشان بعد از امام رضا(ع) از جایگاه ویژه ای در خانواده و جامعه برخوردار بودند.
وی افزود: بانوی بزرگوار همچون حضرت زینب(س) عالمه­ی غیرمعلّمه بودند و امام صادق(ع) قبل از تولد حضرت معصومه(س) در روایتی فرموده بودند «خداوند حرمی دارد و آن مکه است، و پیامبر(ص) حرمی دارد و آن مدینه است، حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) نیز حرمی دارد و آن کوفه است و برای ما نیز حرمی وجود دارد و آن قم است و بزودی در آن شهر بانویی دفن می گردد که از فرزندان من می باشد، نامش فاطمه است و هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود». و لذا این روایت نیز به خوبی بر شأن و عظمت آن حضرت صحّه می گذارد و نشانه ای روشن برای مؤمنین است.
حجت الاسلام رضوانی پور در پایان با بیان این که امام رضا(ع) لقب "معصومه" را به آن حضرت داده اند، اظهار داشت: امام هشتم(ع) در حدیثی فرموده اند «هر کس در قم خواهرم "معصومه" را زیارت کند، مثل آن است که مرا زیارت کرده است». همچنین حق شفاعت فقط برای دو بانوی بزرگ اسلام یعنی حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) داده شده است و این همه تاییدات خداوند متعال و ائمه(ع) به خوبی شخصیت و عظمت کریمه اهل بیت(س) را به ما می شناساند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین