عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
رجبی‌دوانی:
یک عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اگر جشنواره امام رضا(ع) با تبلیغات گسترده انجام پذیرد و در قالب آن سبک زندگی ثامن‌الائمه(ع) برای مردم تبیین شود، گام مهمی در مقابله با اسلام هراسی برداشته خواهد شد.
عقیق:محمدحسین رجبی دوانی با بیان این‌که «متاسفانه عملکرد گروهک‌های تکفیری باعث شده است تا تصویر نادرستی از اسلام به نمایش گذاشته شود» افزود: اگر غیر مسلمانانی که این روزها شاهد اعمال سفاکانه داعش هستند بدانند که شخصیتی مانند امام رضا(ع) با تاسی به سیره نبوی دارای دستورات زندگی‌ساز بر مبنای عقل و منطق هستند و نیز رهنمودهای انسانی و اخلاقی امام هشتم(ع) را که توأم با مهربانی است، مطالعه کنند یقینا مرز اسلام ناب را با آنچه در شبکه‌های خبری غرب به اسم اسلام معرفی می‌شود، متوجه خواهند شد و حساب این دو را از یکدیگر جدا خواهند کرد.
وی ضمن بررسی سیره سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) در دوران ولایتعهدی اظهار کرد: ثامن الائمه(ع) در دوران خطیر ولایتعهدی که می‌توانست با دولتمردان و بزرگان همنشین شود، همنشینی با بردگان و ضعفا را برگزیدند. این ویژگی‌های اخلاقی امام رضا(ع) است که دل‌های عاشق را به سوی امام رئوف می‌کشاند.
این پژوهشگر تاریخ اسلام، ویژگی مهربانی و همزیستی مهربانانه امام هشتم(ع) را تبلیغی حقیقی از ماهیت اسلام عنوان کرد و گفت: اگر سبک زندگی امام رئوف(ع) با استناد به منابع تاریخی، روایی و حدیثی در جشنواره امام رضا(ع) بیان و به زبان‌های گوناگون ترجمه و در اختیار همه قرار گیرد، بهترین تبلیغ برای حقیقت اسلام و رهبران راستین آن است.
این استاد دانشگاه افزود: با این روش تبلیغی حساب گروه‌هایی مثل داعش که به نام اسلام به رسول الله(ص) و امت او خیانت می‌کنند با اسلام محمدی جدا خواهد شد.
محمدحسین رجبی‌دوانی با تاکید بر این‌که «غرب پای ثابت شکل‌گیری جریان‌های تروریستی در منطقه است» وظیفه خطیر جشنواره امام رضا(ع) را افشای پشت پرده این جریانات با استفاده از ابزار فرهنگی دانست و گفت: باید چشم حقیقت بین جهان اسلام را به روی واقعیت جریان‌های تکفیری که منبع تغذیه آنان صهیونیست و استکبار جهانی است، باز کرد.
وی در ادامه بی توجهی رسانه‌های غربی به کشتار مردم بی‌گناه مسلمان و انعکاس جهت‌دار اخبار جنایات این گروه‌ها را دلیل محکمی بر حمایت همه جانبه غرب از تروریست خارومیانه عنوان و تصریح کرد: تمام این حرکت‌ها جنگ نرم غرب علیه ارایه چهره رحمانی اسلام است و حال که جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عزم خود را برای اشاعه چهره حقیقی شریعت محمدی عزم کرده است، باید از قدرت نرم، برای رسیدن به هدف خود بهره بگیرد.
این عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: ضربه‌ای که مسلمان‌نماهای تکفیری در عصر حاضر به اسلام وارد کردند، در طول تاریخ توسط دشمنان به شریعت ما زده نشده بود.
وی فعالیت‌های فرهنگی و هنری جشنواره امام رضا(ع) را فرصتی ویژه برای مقابله با ترفندهای سیاسی دشمن دانست و گفت: ظرفیت‌های هنری، فرهنگی، علمی و پژوهشی جشنواره امام رضا(ع) قدرت نرم در برابر این جریان است که باید برای استفاده بهینه از آن با برنامه‌ریزی حرکت کرد.
رجبی‌دوانی تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) با ظرافت مولفه‌های عظیم چهره رحمانی و معنوی اسلام را عرضه کند و ثابت کند که جریان‌های تکفیری ربطی به اسلام ندارند و ساخته و پرداخته دشمنان اسلام هستند.
وی با تکیه بر استفاده از ظرفیت‌های هنری در ارایه دستاوردهای جشنواره خواستار تبیین احکام اسلام در برخورد با مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شد.
این استاد دانشگاه گفت: اگر جشنواره امام رضا(ع) بتواند در این عرصه موفق عمل کند، تمام آنچه را غرب بواسطه تروریست‌های تکفیری توانسته علیه اسلام جا بیندازد، خنثی خواهد کرد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین