عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
برگزار شد؛
گردهمايي دانشجويان ايراني با حضور نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق ، رييس ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان و تعدادي از اساتيد و دانشجويان در بعثه‌ مقام معظم رهبري در كربلا معلي برگزار شد.
عقیق: در اين گردهمايي كه با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ، رئيس ستاد عمره و عتبات عاليات دانشگاهيان و تعدادي از اساتيد و دانشجويان در بعثه مقام معظم رهبري در كربلا معلي برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني به شور و شعور در زيارت و شناخت جايگاه زيارت به ويژه زيارت امام حسين (ع) و خود را در محضر امام معصوم (ع) ديدن تاكيد كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در عراق با بيان تفاوت بين زيارت نامه خواندن و زيارت كردن اظهار داشت : مهمترين نقش اتصال و ارتباط با امام معصوم (ع) است كه در يك كلمه لبيك گفتن به امام است.
وي با بيان اينكه يكي از اركان عمده زيارت انشاء سلام است كه بايد در زمان حال زيارت صورت مي پذيرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در مورد لبيك گفتن به امام ، سه عنصر معرفت ، محبت و اطاعت اشاره كرد و افزود : اگر معرفت درست حاصل شود عشق و محبت نيز به دنبال آن خواهد آمد و اگر زائر عاشق شد و از امام اطاعت نمود فلسفه حقيقي واقعي زيارت صورت پذيرفته است .
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به نقش فرهيختگان و دانشگاهيان در فرهنگ سازي در كشور خاطر نشان ساخت : زيارت فرهيختگان اثر مثبتي را در فرهنگ سازي جامعه در راستاي اسلام ناب و انديشه هاي حسيني دارد.
وي به زمينه سازي بيشتر براي حضور فرهيختگان در عتبات عاليات تاكيد نمود و افزود : اين يك سرمايه گذاري است كه مي تواند فرهنگ جامعه را متحول و جوانان ما را بيمه نمايد.
در اين گردهمايي يكي از دانشجويان دختر ، شعري در وصف مقام حضرت فاطمه معصومه (س) قرائت كرد و يكي ديگر از دانشجويان خاطراتي را در خصوص زيارت زائران امام حسين (ع) بازگو نمود و يكي از اساتيد دانشگاه نيز پس از برنامه روايت گري حماسه عاشورا به مداحي و مديحه سرايي پرداخت .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین