عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) خبرداد؛
مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) از تدوین دانشنامه امام رضا(ع) با همکاری نهاد های فرهنگی خبر داد.
عقیق:سید جواد جعفری در نخستین پیش همایش بین المللی « امام رضا(ع) اسوه حیات طیبه» در سخنانی اظهار داشت: سیزدهمین جشنواره و همایش بین المللی امام رضا(ع) را در حالی برگزار می کنیم که شاهد تحولات شگرف در این حرکت عظیم فرهنگی هستیم.
وی افزود: در کنار برگزاری مراسم های مذهبی و برپایی مسابقات و جشنواره هایی با موضوع دهه کرامت در داخل و خارج کشور با همکاری مراکز عملی و پژوهشی از جمله جامعه المصطفی العالمیه گام های بلندی در عرصه پژوهش و تحقیق پیرامون شخصیت نورانی امام علی بن موسی الرضا (ع) برداشته ایم.
جعفری خاطرنشان کرد: جشنواره امام رضا(ع) از ابتدا با این هدف تشکیل شد تا در ایام ولادت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فضای معنوی همراه با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را در جامعه ایجاد نماید.
وی با اشاره به برگزاری مراسم سالانه شروع این جشنواره در قم و پایان آن در مشهد مقدس، گفت: این حرکت فرهنگی که دهه کرامت نام گرفته، موجب شد در کوتاه ترین زمان، فضای معنوی و فرهنگی بزرگی در کشور به وجود آید.
مدیر عامل بنیاد امام رضا علیه السلام افزود: به برکت دهه کرامت، شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت از سال 86 زیر نظر کانون های مساجد کشور با حضور 31 دستگاه فرهنگی و اجرایی تشکیل شد که برای گسترش کیفی و کمی برنامه تاثرگذار بود.
وی رواج و گسترش دهه کرامت را مرهون توجه ویژه  مقام معظم رهبری به این دهه دانست و گفت: دهه کرامت به عنوان نهادی پر برکت، رونق خاصی گرفت و از مرزهای کشور فراتر رفته است.
جعفری با اشاره به تشکیل 31 دبیرخانه دائمی دهه کرامت در استان های کشور گفت: از برکات تشکیل شورای هماهنگی و دبیرخانه های دائمی دهه کرامت، 900هزار تولید فرهنگی و هنری  است.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین