عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
یکی از بزرگوارترین یادگاران معصومین (علیهم السلام)، حضرت معصومه(س) می باشد که ایران اسلامی به ویژه شهر قم به وجود او برکت یافته است.
عقیق:حجت الاسلام مرتضی قمری، پژوهشگر حوزه و فعال فرهنگی،گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) اولین بانوی نمونه اسلام منتسب به خاندان اهل بیت(ع) با ویژگی های دختر و خواهر و عمه امام معصوم(ع) است که در خاک ایران اسلامی مدفون شدند و ایشان یکی از بزرگوارترین یادگاران معصومین(ع) می باشد که ایران اسلامی به ویژه شهر قم به وجود ایشان برکت یافته است.
وی سپس اضافه کرد: باید به این مهم توجه داشت مرقد حضرت معصومه(س) روضه من ریاض الجنه است که با زیارت کردن قبر شریفه حضرت، بوی بهشت خدا بر مشام زائران می رسد که با حضور دل در جوار حرم آن حضرت به مناجات و توسل میشود پرداخت.
حجت الاسلام قمری، خاطر نشان کرد: مومنان بدانند که کسی که مقبره اش محل مراجعه حوائج مردم است و وجود او گوهری است که عارفان به حق او از آن بهره های زیادی می برند. یکی از مصادیق الطاف حضرت، بحر کرامت او برای مومنان و شیفتگان حریم فاطمی است.
وی بیان کرد: زیارتنامه حضرت مفاهیم بسیاری دارد، در ابتدای آن با تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) شروع می شود. با خواندن این زیارتنامه، به انبیاء و اولیای الهی و ... سلام داده می شود و سپس سلام به خود حضرت با ذکر مقام و منزلت و در نهایت دعاهای پس از سلام تا آخر زیارت ؛ زیارت نامه مذکور دو جنبه دنیا و آخرت است که باعث سرور و فرج اهل بیت(ع) و درخواست سلب نشدن معرفت به آنان و طلب شفاعت برای ورود به بهشت می باشد.


منبع:حوزه
211008
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین