عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
تابلویی نفیس با حدیثی از امام جواد(ع) درباره اهمیت زیارت حضرت معصومه(س) از جمله آثار نفیسی‌ست که در گنجینه اهدایی مقام معظم رهبری به آستان قدس مورد توجه بازدیدکنندگان در دهه کرامت قرار گرفته است.
عقیق:تابلوی  برجسته نقاشی‌خط با عنوان « مَن زارَ»  با مضمون روایتی از امام جواد(علیه‌السلام) درباره اهمیت زیارت قبر عمه بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه(س)، در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری موزه آستان قدس رضوی، در دهه کرامت که با میلاد بزرگ بانوی مهر و روشنی حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا تولد برادر بزرگوارشان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ادامه دارد، مورد توجه و استقبال مشتاقان و علاقه‌مندان بی‌شماری قرار گرفته است.

محمدرضا ساقی، مسئول گنجینه قرآن و نفایس این سازمان در این‌باره گفت: تابلوی خوشنویسی «مَن زارَ» با مضمون روایتی از امام جواد(علیه السلام) درباره اهمیت زیارت قبر عمه بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه(س)  از جمله آثاری‌ست که در ایام دهه کرامت مورد توجه بازدیدکنندگان گنجینه هدایای مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این تابلو که مضمون «قال الامام محمدبن علی الجواد علیه افضل الصلاه والسلام: مَن زارَ قَبـرُ عَمَّتی بِقُــم فَلَهُ الجَنَّـه» به صورت زیبا و هنرمندانه با ترکیب خط و نقاشی خلق شده، بسیار جذاب و دیدنی‌ست.

وی با بیان اینکه این تابلوی ارزشمند توسط آستان مقدس حضرت معصومه(علیها السلام) به مقام معظم رهبری اهدا شده است، افزود: در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری، مجموعه ارزشمندی از آثار هنری نظیر تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، فرش، معرق چوب و صدف، قلم‌زنی روی مس، ماکت‌ها ، مدال‌ها و... در معرض نمایش است که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبرمعظم انقلاب اهدا شده و معظم‌له وقف آستان قدس رضوی کرده‌اند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین